Hoe gaan jullie met de eerste(2e,3e,etc)beschadiging om?

remjo Schreef:

aan die breitling is toch wel meer gedaan als ff
polijsten lijkt me. wel erg mooi hoor.

nee echt niet, is alleen gepolijst, is echt een vak appart vind ik?

Je horloge is uiteindelijk een gebruiksvoorwerp. Het staat in dienst van mij, niet andersom :wink:

Vorig jaar was ik op vakantie in Italië. Tijdens een tocht met boot moest de kapitein in het motorruim zijn. Stak zijn handen mét horloge in dat motorruim en deed zijn werk. Horloge: gouden Daytona, onder de krassen en deuken, zelfs het saffier zat vol met krassen. Ik sprak later met hem hierover: hij had hem gekregen van z’n vader, gebruikt, en hij zette dat voort. Gouden Daytona als “toolwatch”. Gewoon, omdat het kan :wink:

Banden kan ik zelf behoorlijk mooi krijgen.

Hoe ik met een beschadiging omga ? Onverbiddellijk ! Bij het minste krasje gaat de band eraf en ga ik die zelf in orde brengen.
Beschadiging aan kast of glas - hoe klein ook, gaan onmiddellijk naar de horlogemaker.
Ik kan echt heel slecht om met beschadigingen aan mijn horloges. Ben er ook dan zeer zuinig op.

Mij maakt het niet meer uit, na een bepaalde tijd werk ik het bij. Heb ook een aantal horloges die beschadigd mogen zijn. Een stoere Outdoor klok zonder een krasje is net een all terrain vehicle zonder spatje modder pf dat hij nooit off Road gaat.