Hoe "getikt" ben jij?

Heb er zo’n 15 van 100 tot 6700 euri, daarentegen vind ik 1 van de goedkoopste toch een van mijn favorieten (Seiko Monster). Ver voor mijn dertigste kon ik veel geld uitgeven aan een horloge (o.a. mijn Rolex Sub Gd/St stamt uit die periode), toen ik ouder werd kreeg ik meer gevoel voor verhouding en vooral de kromme verhoudingen van sommige horloge merken mbt tot de geboden kwaliteit. Nu richt ik me heel sterk op ‘‘value for money’’ en een zeer eigen design/gezicht van de uurwerken. Probeer tevens te slagen voor een bedrag van 400 a 600 euro, wat niet wil zeggen dat ik een uitzondering op mijn eigen regels kan maken, maar is het niet zo dat de uitzondering de regels bevestigen! :smiley:

Rolex Sub Gd/St blue dial

Omega Speedmaster Gd/St

Hamilton Navy

Oris Williams F1

St Moritz (Canada)

Skoda (tonneau iot Tsjechie)

Seiko SKX007 (Zuid Korea)

Seiko Monster (orange)

Seiko Samurai Titanium

Tommy Hillfiger (Mexico)

Batavus Chrono (limited jubilium edition)

Yamaha R1

Yamaha R6

Police Escape

Voor het moment is dat het wel, wishlist: Hamilton X-wind met een Valjoux 7750, Rolex Daytona staal met witte wijzerplaat en gouden knoppen met leren band met vouwgesp, Tissot T-Touch. En heel misschien in de verre toekomst nog een JLC Compressor.

Genesis

Wat heet getikt??
m’n Seiko collectie omvat:

En Festina: (maar 1 foto)

Totaal 15 stuks

Ik kom tot zeven stuks:
Edit: acht dus… m’n laatste aanwinst, de Poljot, vergeten…

  • Tag Heuer Monaco (blauw)
  • Orsa Sea Angler (oranje)
  • Zeno Pilot (wit/geblauwde wijzers)
  • Meistersinger 1Z (ivoorkleur)
  • Seiko Black Monster
  • Alfa Romeo chinese plakkert (wel mechanisch)
  • Glycine Incursore forum limited 2006
  • Poljot Albatross

Valt best mee eigenlijk… kan nog wel wat bij! :smiley:

cmejewellery Schreef:

Ik heb er inmiddels 5 die ik regelmatig draag.
1 ervan is een seiko 5 van de kijkshop die een
leren band krijgt, maar daar zal ik volgende week
foto’s van plaatsen, want die band was nog niet
binnen.

En, is het die met die blokjes op de wijzreplaat geworden? Ben benieuwd naar de foto’s! (tu)

Ik heb maar een paar horloges, maar ben behoorlijk getikt…

ja ja heel veel spijt …enkele jaren geleden mijn verzameling door prive omstandigheden verkocht…maar sinds een 3kwart weer aan het verzamelen zit nu op 30tal horloges . Maar die gaan ook nooit meer weg, zelfs niet met veel winst :::: Karel {jacob}

Knappe vrouw,mooie foto en een prachtig horloge.
Dit is een van de horloges die ik nog graag zou willen dragen.
Maar dan met donkere wijzerplaat zoals afgebeeld in Watching nr1 jaargang 2004.
Ik zie nu ook dat er op de wijzerplaat Accutron staat ipv Bulova.
Schroeven bandaanzet rond ipv zeskant.
Zijn dit modelwijzigingen?
Wie weet een adres waar dit horloge te zien en te passen is?

m vr groet, Aad

Moet zeggen dat ik de laatste tijd veel heb verkocht. Op dit moment heb ik nog .

Sinn U1
Sinn EZM3
Laco DZVL Flieger 11/15
Tissot Navigator met Lemania 1343
Marathon Field Watch
Swatch Oscillation
Swatch To Che
Swatch Blue Man Group
Vostok Amphibian Ltd.

En nog een hoop Swatches waarvan ik de naam niet eens weet.

Niet (meer) getikt.
Na een flinke ontwenningskuur post ik bijna niet meer op het forum en lees ik ook niet elke dag alle berichten. Het gaat nu goed met mij en mijn andere verslavingen (auto’s, golfspullen, sigaren, vissies, en alles wat verder nog glimt) heb ik redelijk onder controle.
Ik weet mijn horloge-verzameling op dit moment beperkt tot 5 (draag-) Zeno’s, de rest is weg, moet nog weg en kan soms gewoon weg.
Daarnaast ligt er nog een bijoux-doos vol met klokjes bij mijn vrouw, die steevast elke gelegenheid weer op een nieuw klokje werd getracteerd (“mooi hoor Jur, gaaaaap”).
Voor de addicts in spé; afkicken is mogelijk!
Jur

Hi Jur,

Van al je andere hobbies die je ook onder contrôle hebt gekregen,
zou ik zeggen,vintage klokkies zijn wat mij betreft het minst kostbare, ik vind toch iedere keer weer een andere ““getikte”” die ze graag overneemt :slight_smile:
dat moet ook af en toe , ik kom anders gewoon ruimte te kort :slight_smile:

André

Ben niet voor niets een Ebay-winkel begonnen… Weg met al die zooi!
Jur
of Jurrr (op ebay dan natuurlijk)

Hallo Aad,

Ik had ook de voorkeur voor een zwarte wijzerplaat, maar 't is wit geworden van vanwege de prijs. En daar ben ik ook best tevreden mee, omdat ik al erg veel horloges met zwarte wijzerplaat heb. Deze heb ik via ebay gekocht voor Euro 145 (exclusief verzendkosten). Dat is een fractie van de USD 650 die het oorspronkelijk kostte. Ik heb de stalen band vervangen door een leren, da’s net even sjieker.

Het model is uit de handel genomen, maar als je zoekt op ebay ("accutron auto*) kom je ze nog wel tegen (Accutron is een merk van Bulova). De kwaliteit is werkelijk uitstekend. Ondermeer gebold saffierglas en een afwijking van pakweg 1 seconde per etmaal (net nog even getest over afgelopen 24 uur, en geen afwijking kunnen constateren)…

Groet,

Johan

Marc, Ik ga ze niet beginnen te tellen, ik heb teveel laden en liggen een beetje verspreid over het huis, van losse stukken tot volledige restauratie.

Ik ben behoorlijk getikt, maar heb niet zo heel veel horloges.

Bewijs?

  1. Mijn eerste (kinderhorloge) heb ik nog steeds. En het zou me niets verbazen als die het nog doet. Ik moet eens de zolder op om dat te checken.
  2. Als kind speelde ik met een uurwerkje. Kon je leuk met een naald de radertjes laten bewegen. Jammer dat die foetsie is. Er zaten robijntjes in.
  3. Ik functioneer niet als ik geen horloge om heb. Toen ik in de verpleging zat en een horloge het begaf, ben ik direct naar de winkel gegaan om een nieuwe te kopen. Dat was in het begin van de Swatch periode.
  4. Manlief droeg toen ik hem leerde kennen een Casio; digitaal met rekenmachientje. Ik heb geluld als brugman en toen kwam er een Swatch. Nu is hij zo besmet dat hij elk jaar een goed horloge wil kopen.
  5. Ik let altijd op horloges bij anderen.
  6. Gezien twee negatieve ervaringen met 2 oude horloges, probeer ik bij aanschaf van een horloge wel op bepaalde degelijkheid te letten; dus niet dat er iets kan afbladderen.
  7. Wellicht heb ik daarom een lichte voorkeur voor ‘echte’ horlogemerken en niet voor mode merken zoals b.v. Mexx
  8. Vooralsnog zijn horloges voor mij gebruiksartikelen; ik wil ze dragen, liefst steeds een andere passend bij b.v. kleding of stemming.
  9. Ik heb geen verstand van de kwaliteit, maar ik beoordeel ze op 't uiterlijk.
  10. Ik ben er zo dol op, dat ik er graag ook iets over wil leren en daarom kom ik hier :slight_smile:

Niet zo heeeeel erg getikt lijkt me… ik denk een stuk of 10. Da’s toch niet overdreven :wink:
Mijn “verzameling” breidt zich slechts langzaam uit; misschien 1 of 2 per jaar - de laatste alweer ruim een half jaar geleden.

In de verzameling bevinden zich twee quartz horloges - een oude “Camel Trophy” die ik vrijwel nooit meer draag en een TAG Heuer Kirium die ik nog wel degelijk regelmatig draag.
Voor wat betreft de mechanische horloges: geen chrono’s, geen perpetuel calenders of andere gecompliceerde modellen. Ik hou van eenvoud…
Er zitten wat Russen tussen (heb nu eenmaal een paar jaar in Rusland gewoond…), een Duitser en verder allemaal Zwitsers, waarvan 1 met Italiaans DNA.
Allemaal staal of witgoud - elke keer als ik rood- of geelgoud probeer in een winkel, besluit ik weer om maar bij staal of witgoud te blijven.

Mijn favoriet:

Groet
Mark

Jep, zie mijn nieuwe topic…