Wel, omdat mijn vrouw het bezit van een 10-tal horloges al een licht mentaal-afwijkend gedrag lijkt te vinden, deze vraag:
Hoeveel horloges bezit jij (ongeveer ) ?
Prijs is in dit opzicht ondergeschikt: ieder geniet van deze hobby naargelang zijn of haar mogelijkheden: je kan evengoed genieten van 30 horloges die gemiddeld 200 euro/stuk kosten dan van 30 horloges die ( ik zeg maar iets) 2000 euro/stuk kosten.
Ik denk dat zoals in elke verzamel-hobby, de “jacht” naar een goed en goedkoop vintage-stuk een kleine overwinning is.
Ik zal de spits afbijten: momenteel een 10-tal stuks. ( zal weer eens naar een Rikketik moeten voor een nieuw doosje )
Ik heb er inmiddels 5 die ik regelmatig draag.
1 ervan is een seiko 5 van de kijkshop die een leren band krijgt, maar daar zal ik volgende week foto’s van plaatsen, want die band was nog niet binnen.
Ik heb er ongeveer 15 van alles wat handopwinders, automaten, kwarts, kinetic, zendergestuurd, eco-drive maar het ultime horloge heb ik nog steeds niet maar wie wel. (mijn vrouw vind het wel een leuke hobby voor mij gelukkig maar).
Op een bepaald moment ben ik gestopt met tellen. Ik schat … zo op 't oog … een stuk of 80. Gemiddelde waarde varieeert sterk, van Euro 100 tot Euro 1500. Wat jij zegt, heb ik ook. 't Gaat mij niet om dure horloges, dat beperkt immers het verzamelen. Bovendien zijn veel van de topmerken gewoon te duur voor wat ze bieden.
De laatste tijd koop ik overigens minder; van alle typen en tijden heb ik wel iets. Ik zoek nog wel enkele modellen, bijvoorbeeld een Seiko bell-matic. Die zal vast wel 's langskomen, dus hoef me geen haast te maken… Onlangs vond ik nog deze Seiko 6138, die Lucien nu onder handen heeft (niet de dame… het horloge!).
Ik houd wel alles bij. Ik lees verschillende bladen en ga elke dag even naar ebay (de kans dat je daar echt je slag slaat wordt overigens steeds kleiner). Uiteraard bezoek ik regelmatig dit forum. Ik vind het vooral leuk om te zien hoe enkelen van onze geachte forumleden een horloge weer helemaal in nieuwstaat weten om te toveren (from trash to cash). Ook de informatie die soms over modellen of merken wordt gegeven, kan uitermate interessant zijn. Of te lezen hoe Rolex 's goed onder handen wordt genomen…
Omdat ik veel fotografeer, ben ik van plan ertoe over te gaan meer te doen aan horlogefotografie. Dat is vanwege spiegeling nog vrij lastig; ik zal me de komende tijd daarom wat meer gaan verdiepen in de technische aspecten. Ja, laat ik daar vandaag maar 's mee beginnen…
ik heb er ook 10 stuks. maar heb er ook wat verkocht. alleen de quarts heb ik verkocht. Maar ik ben dan ook net begonnen. Moet mijn targets nog helder stellen.
Behoudens enkele Swatch (quarts), en twee horloges met een afbeelding van mijn geliefde Fiat 500 erin gegraveerd (ook quarts) en mijn Tissot PRC200, voor dagelijks gebruik (eveneens quarts) bezit ik 16 mechanische horloges: Omega, Longines en Tissot en 1 mechanisch zakhologe van het merk “Merkes” uit 1902.
Bedankt voor je tip, ik zal 's kijken of ik een geschikte filter op de kop kan tikken. Bijgaand mijn eerste experiment, onder belabberde omstandigheden (sluitertijd 1/5) . Dit is een “3 in 1-tje” wat mijn hobby’s betreft: horloges, fotografie en Monroe. De spiegeling van het glas is vrij irritant. Hoewel … Marilyn schijnt 't niet erg te vinden…
Ik heb er 16. Ze lopen in prijs inderdaad nogal uiteen. Ik beschik dan ook niet over heel veel zakgeld .
Daarnaast vind ik de prijs ook van ondergeschikt belang. Een horloge koop ik omdat ik er ‘iets’ mee heb. Het maakt me dan ook niets uit als dat toevallig een heel goedkoop klokje is.
groet
Harald
hmmm, ik lees elke dag het horloge forum en dezinvanluxe. Verder lees ik de armbanduhren, watching, horloges en nog wat andere. Daarnaast de sites van de merken zelf.
Verder heb ik een stuk of 30 horloges waarvan een of meerdere van de volgende merken :
Probeer wat orde te scheppen in de collectie, er liggen nog steeds veel horloges her en der door het huis.
verleden week is deze horlogebox binnengekomen , bevalt erg goed, daar koop ik er beslist nog een paar van:)
ik schat dat er totaal nu zo’n 200+ horloges aanwezig zijn ( incl. vestzakhorloges en wat klokjes)
meer als de helft heeft nu een vast plekje in de beide vitrines of in een horlogebox.
Hele mooie vitrine Peter (tu) mooi uitgestald, leuke presentatie van die horlogebandjes.
Probeer wat orde te scheppen in de collectie, er
liggen nog steeds veel horloges her en der door
het huis.
verleden week is deze horlogebox binnengekomen ,
bevalt erg goed, daar koop ik er beslist nog een
paar van
ik schat dat er totaal nu zo’n 200+ horloges
aanwezig zijn ( incl. vestzakhorloges en wat
klokjes)
meer als de helft heeft nu een vast plekje in de
beide vitrines of in een horlogebox.
Hele mooie vitrine Peter mooi uitgestald, leuke
presentatie van die horlogebandjes.
groet, André
Effe het kwijl van mijn toetsenbord opkuisen…
Prachtig doosje ook !
Hi Peter, het is een echte Bossini Quartz van Z-Gear en ook nog ““Showerproof”” ooit gekregen eind tachtiger jaren van mijn vrouw, dat is ook de reden dat ik’m nog steeds heb,
zo te zien aan de krassen heb ik 'm destijds veel omgehad
Ik weet er verder niks over te vertellen, hij doet 't nog wel , maar ik draag 'm sinds de vorige eeuw nooit meer.
Hmmm, als het aantal horloges de mate van “getiktheid” aangeeft…dan vermoed ik dat ik redelijk getikt ben alhoewel ik er nogal wat moeite mee heb om toe geven dat ik getikt ben…:S:S
IK zit nog in de ontkenningsfase…?
Ik heb er teveel en ben voornemens om een beetje te gaan opruimen aangezien ik ook nog een wishlist heb.
UUUH, Johan, die dame zat niet erbij…had ik er toch wel graag bijgehad, ze krijgt trouwens voorrang :D:D
BTw het wachten is wederom op het glaasje.
Hmmm, als het aantal horloges de mate van
"getiktheid" aangeeft…dan vermoed ik dat ik
redelijk getikt ben alhoewel ik er nogal wat
moeite mee heb om toe geven dat ik getikt ben…
IK zit nog in de ontkenningsfase…?
Ik heb er teveel en ben voornemens om een beetje
te gaan opruimen aangezien ik ook nog een wishlist
heb.
UUUH, Johan, die dame zat niet erbij…had ik er
toch wel graag bijgehad, ze krijgt trouwens
voorrang
BTw het wachten is wederom op het glaasje.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging op 25/03/2007
21:05 door Lucien.
================================================
En Lucien, hoeveel heb je er dan zoal ?
En vanaf welk aantal zou ik naar de zelfhulpgroep moeten ?