Hoe groot draagt de Breitling Superocean Heritage 38?

Zoals de titel al aangeeft vraag ik me af hoe groot de Breitling Superocean Heritage 38 draagt.
Iemand deze toevallig al gepast?

Ik neem aan dat de SOH groter draagt aangezien de lugs me vrij lang lijken…
De SKX013 vond ik nét te klein.

2 likes

Als ik de Lugs zo zie groter dan de 38mm op papier doet vermoeden … misschien dat er nog ff bij opzoeken, … de lug-to-lug afstand

2 likes

Lug to lug schijnt zo een 46mm te zijn :thinking:

1 like

Denk dat die dan bij een polsomtrek vanaf 16.5/17 prima te doen is … maar als vooraf ff passen kan altijd doen :blush:

1 like

Wauw, die is mooi zeg!

1 like

Heel mooi! En een mooie maat.

46mm is een lug-to-lug die je doorgaans vindt bij een 39mm/40mm horloge. Ter vergelijking, de Submariner en de BB58 hebben een lug-to-lug van 47mm en de Speedmaster, met een case diameter van 42mm, heeft een lug-to-lug van 48mm. De SKX013 heeft een lug-to-lug van 43mm. Conclusie, de SOH zal een stuk groter dragen dan de SKX013.

1 like

Houdt ook de hoogte in de gaten. Een 38 mm. diameter horloge met een hoogte van bijv. 14 - 15 mm. draagt al snel als een “tonnetje”.

Passen is altijd het best, maar hier enkele foto’s
om mijn pols van 18cm.
Draagt geweldig leuk👍

5 likes

Probeer de mini turtle eens, voor mij een perfecte kleine duiker doordat de bezel ook dun is. Bij veel kleine duikers houd je weinig wijzerplaat over doordat de bezel relatief dik is. De Breitling lijkt hier wat minder last van te hebben, maar toch.