Tja, “Hoe groot is groot”
Ik heb daar eigenlijk ook nooit zo bij stilgestaan. Voor mij is een klein(er) horloge dan mijn favoriete 40mm maat een horloge van circa 35 mm en een horloge groter dan 40 mm een groot horloge.
Doch kan ik mij jou opsomming der horlogematen goed vinden.
het blijft toch moeilijke materie. Het zit namelijk zo, wij runnen een klein webshopje waarmee wij ons richten op middensegment. Om onze klanten toch wat houvast te bieden willen wij het graag indelen in groepen omdat de afmetingen mensen toch vaak weinig zeggen.
Ik zie wel aan de reacties dat ik aardig in de buurt zat. We zullen het gewoon gaan bouwen, en kunnen altijd nog dingen veranderen natuurlijk.
ik heb een vraagje want zelf kom ik er niet
helemaal uit. Hoe groot is groot,
kastdiametertechnisch gezien ? Zelf had ik het
volgende bedacht.
Heren:
Klein: tot 34 mm
Middel: 35 - 39 mm
Groot: 40 - 45 mm
Extra Groot: 45 mm +
Uiteraard is het compleet afhankelijk van de bouw
van de persoon en polsomvang etc. Maar gemiddeld
genomen? Komt dit dan in de buurt…
Robbert
Dag Robbert,
deze indeling is wat mij betreft goed.
Klein: 32-34 mm, is vaak vintage en gezien de trend toen dus heel aanvaardbaar (uitzonderingen daargelaten)
Middel: dit is de omvang waar ik het meest tussenzit en zoek. Het grootste dat ik heb is 39.5 en kan net. Is ook afhankelijk van de dikte van de kast en lengte van de lugs.
Groot en Extra groot heb ik niet en zal ik ook niet kopen. Mijn lengte is rond de 1.63m en ben nogal smal (Indisch) gebouwd.
Ik reageer weer even op mijn eigen post. Bedankt voor de reacties.
@ Rainer B. & Jaap Wim
bedankt voor de positieve feedback. We zijn inmiddels al hard aan het sleutelen om het waar te maken. De bedoeling is inderdaad dat onze klanten gemakkelijk een selectie kunnen maken op grootte zonder dat ze verstand hoeven te hebben van kastdiameters. Bovendien zijn deze niet van alle merken bekend.