Hoe groot kan ie zijn?

Tegendraads type als ondergetekende las het topic hoe klein kan het zijn, en de reactie is dan natuurlijk omgekeerd :sunglasses:

Toch wel heel bijzondere exemplaren:

http://www.svenprim.com/plaza-watch-2014/

:thinking:

7 likes

9 meter in doorsnede!

3 likes

Daar moet je wel serieuze polsen voor hebben.

1 like

Leuk gedaan. Horloges in een ander perspectief.

:slight_smile:

1 like

Bijgeleverde opwindsleutel:

Fantastische bewerkingenzijn dit :+1:t3:

1 like

Leuk gedaan!

28800BPH zal met een balans van (ik roep maar wat) 140 kilo wel wat teruglopen. Als een JLC Atmos al een 60 BPH heeft (een “slag” duurt een minuut) dan loopt dit misschien wel 4 minuten. Of 10. (6 beats per hour) :scream:
Dan moet je dus eigenlijk een transmissie hebben die het tegenovergestelde van een reductie is (is daar eigenlijk een woord voor
?), anders beweegt de secondenwijzer wel héél zelden. En heeft de Chopard chrono een heel lange reactietijd.

Tot zo ver deze overpeinzingen vanachter een glas rosé met cashewnoten.

2 likes

Top en ik heb bier nodig na je overpeinzingen hahaha. Na “een balans van” was ik je kwijt :wink:

1 like

Hieronder een JLC Atmos klok. (loopt op termperatuursverschillen). Zware balans, hoge slingertijd. Die giganten van in de OP zijn dus nog véél trager :nerd_face::wine_glass:

2 likes

Wat een gave fotos!

Ik heb altijd geleerd dat een atmos loopt op basis van drukverschil en niet temperatuur.

Alhoewel het 1 natuurlijk met het ander vaak samen gaat. :beers:

Sorry, ik was niet helemaal correct bezig
"It gets the energy it needs to run from temperature and atmospheric pressure changes in the environment, and can run for years without human intervention. "

De Rosé is een 2015 Stobi uit Kroatië.

2 likes

Gooi die rosé maar door het draadjesvlees, maar die Atmos is wel heel bijzonder
. Ruilen?

Niks ruilen! Er is hier geen Atmos en ook geen rosé meer. En ook geen cashewnoten.
Edit: er is nog een zak cashewnoten, die mag ik niet meer hebben. Wat heb je eigenlijk in de aanbieding?

Niks, als het zo moet :rofl:

1 like