Hoe hard stijgt de prijs van een Explorer II?

Ik was een beetje aan het google naar de Explorer II. Vooral de versie met een witte wijzerplaat vind ik echt een prachtige Rolex.

Nu vraag ik me af of de prijzen het laatste half jaar zo erg zijn gestegen?

In juni werd er op het forum nog een aangeboden voor €3100 die zelfs in prijs daalde door denk ik weinig belangstelling naar €2950. Als ik nu op chrono24 kijk is de goedkoopste +/- €3300.
Is er steeds meer vraag naar dit model Explorer waardoor de prijzen stijgen?

Is het nog mogelijk om er een te scoren voor €3000 (mijn mega max budget zegmaar :wink: )of is dat verleden tijd?
Of moet je snel zijn…

Ben benieuwd naar de reacties van de Rolex kenners.

En een plaatje om het topic wat meer kleur te geven.

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Die in juni was die van mij, dat was geen complete set zoals SuperC al zegt. Maar verder wel eerlijk dus geen gerommel met service platen en wijzers. Alles origineel tritium, originele band etc. Rond 3k nog wel te vinden maar wel wat geduld betrachten.

In Juni dit jaar een complete set gekocht uit 1999 (aankoopsbon 01-01-2000) voor me zoon van particulier. Wel met een servicebeurt uitgevoerd in 2012 door RSC.
3200.00 voor betaald.
Prijzen blijven een beetje hangen tegen over de Datejust,die zijn nu knap aan het omhoog schieten.

Heb er een tijdje nog een kunnen kopen voor 3100. Met d&p. Maar die had ook een flinke service nodig bleek achteraf en had gewoon wat leeftijdplekjes.

Denk als je een net exemplaar , met service en doos+papieren wil dat het toch voor die 3000 gaat lukken,.

Er staat er nu één op MP, misschien kun je nog wat van de prijs afdingen …

http://link.marktplaats.nl/m1004207259

Oei je bent over een rolex aan het denken voor je budget…

Zeg maar dag tegen die voorgenomen omega’s, tudor, Longines en oris, je gaat voor de bijll

Aan de andere kant, tussen jou max en de meest voorkomende prijzen zit “maar” 300,- …
Tja als het zo krap zit zal ik toch nog even door sparen, zo hard stijgt de prijs ook niet toch.

Succes en veel plezier met de voorpret !

Ja, ik kijk ook al een tijdje naar deze Explorer in 40mm of de nieuwere 42mm. Kijk ook eens op http://sales.r-l-x.de/en/
Succes. Gr. Alex

Ja en het model zonder die lelijke gaatjes in de kast!
:joy::joy:

1 like

Is het een Rolex geworden nu? Jij weet ook niet wat je wil :wink:

Succes met een eventuele aankoop.

Grtz

@Erik11 Ja erg he, begin deze Explorer wel erg te waarderen maar het blijft natuurlijk wel een flink bedrag waar ook heel veel anders moois voor te koop is.

Vroeg me vooral af of deze prijs ook zo gaat stijgen zoals de laatste jaren is gebeurd met de sub en de Datejust.

@Raider87 Hebben we daar niet allemaal last van dat we niet weten wat we willen. Er is gewoon teveel moois te koop ;). Dus het is geen Rolex geworden hoor. Gewoon lekker blijven rondkijken.

1 like

De Expl2 op MP is alweer verkocht.
Prijs was ook goed!