Hier op 12.
Ik gebruik hem niet als timer. Ik klik ik af en toe op de knoppen vanwege dat mechanische gevoel.Word ik blij van. Bij voorkeur tijdens een saaie meeting, het verplicht meekijken naar bijvoorbeeld een boer zoekt vrouw of als ik moet meeluisteren in de tuin naar de gesprekken van mijn buurman
Eh. Nee. Noch in dit topic, noch voor mij persoonlijk. Ik gebruik dat ding meerdere keren per dag: om te kijken hoe lang de espresso doorloopt, om ovengerechten, afbakbroodjes of een stoofpotje te timen en zulks meer.
Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat een chronograaf uitstekend geschikt is om de bedoelde functie te vervullen.
Dat dus. Daarom is er ook maar één correcte positie voor de chrono-secondewijzer: op 12 natuurlijk! Anders heb je er immers geen klap aan als je hem nodig hebt.
Het is niet perse dat ik me stoor er aan, want ik ben juist voor de speedy gegaan omdat ik chronografen mooi vind, maar vind het dan toch mooier ofzo als de wijzer naar beneden staat.
Liefst zou ik m zo zetten dat hij door geen enkele subdial loopt en ook niet door het logo.
En bij Bulova neem ik de foto altijd als de 262 kHz tekst volledig leesbaar is, dat heb ik dan weer…
Had dit topic schijnbaar gemist. Ik hou van de looks van chronografen, maar gebruik deze functie eigenlijk bijna nooit. De wijzer hoort uiteraard gewoon op twaalf.
Nou, een paar maanden verder, en ik heb m’n chronograaf verkocht wegens niet m’n ding.
Alleen nog driehanders hier, behalve die ouwe quartz chronograaf, omdat dat m’n eerste zelf gekochte serieuze horloge ooit was. En omdat ie geen stuiver waard is, want als er geld aan kleefde was hij al lang weg.
Kortom: De vraag is hier na rijp beraad irrelevant gebleken.