Dit komt uit mijn praktijkervaring. Als ik bij mijn Speedmasters de chronograafwijzer ergens anders dan “12” parkeerde, schoot de minutenwijzer iets opzij bij een zachte impact. Dat gebeurde bij de 3861, maar ook de 1861 en zelfs de urenwijzer bij mijn 866, maar daar is mogelijk iets anders aan de hand (lees: onderhoud nodig; het loopt echter nog fantastich). De Omega horlogemaker van de Omega Boutique Frankfurt had het volgende te melden:
Dank je.
Ja, hij is echt loodzwaar.
In titanium zou het een ‘daily’ kunnen zijn, al is ie daar ook eigenlijk weer wat te dik voor…
Hij is 18mm dik en 44 breed lees ik. Dat is echt serieus Ik heb een chrono GMT met een ‘gewone’ Valjoux 7754 en die is 38 breed 14 dik. Draagt superslank. Het uurwerk in deze Omega is ook niet gigantisch dik: is de 3603. Die zit in mijn Speedy HBSia en die is 14mm dik (en titanium). Zo jammer dat ze deze niet vaker inzetten.
Als hij niet loodrecht op de 12 staat dan slaap ik slecht. Ik denk dat ik vannacht van jou foto al nachtmerries krijg🤣
Haha, ja het is echt een dikkerd.
Ik heb een paar oude Seamaster Chronographs gehad en dat waren ook al geen kinderachtige jongens, maar dit is next level.
En dan te bedenken dat ik hem zonder te hebben gepast via Chrono24 heb besteld.
Ik schrok er toch wel een beetje van, maar in de praktijk draagt hij gelukkig toch wel fijn.
Ter compensatie heb ik ook een 34mm Seamaster De Ville die ik regelmatig draag…
Mooie Speedmaster heb je!
So dan! Een dikke wauw!
Ik vind iets timen in de sportschool lekkerder met een horloge aan de pols dan met een telefoon of zo. Ik heb er dus eigenlijk wel baat bij.
Mee eens. Ik gebruik de chrono functie echt vaak.
Hier op 12.
Ik gebruik hem niet als timer. Ik klik ik af en toe op de knoppen vanwege dat mechanische gevoel.Word ik blij van. Bij voorkeur tijdens een saaie meeting, het verplicht meekijken naar bijvoorbeeld een boer zoekt vrouw of als ik moet meeluisteren in de tuin naar de gesprekken van mijn buurman
over al zijn kwaaltjes.
Eh. Nee. Noch in dit topic, noch voor mij persoonlijk. Ik gebruik dat ding meerdere keren per dag: om te kijken hoe lang de espresso doorloopt, om ovengerechten, afbakbroodjes of een stoofpotje te timen en zulks meer.
Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat een chronograaf uitstekend geschikt is om de bedoelde functie te vervullen.
Dat dus. Daarom is er ook maar één correcte positie voor de chrono-secondewijzer: op 12 natuurlijk! Anders heb je er immers geen klap aan als je hem nodig hebt.
Ja. Wat een raar topic.
Die van staan al sinds de aankoop naar boven gericht. Bij alle 5 de chrono’s! Wat een toeval.
Na een ouderhoud stond die van de Longines plots niet meer helemaal recht. Heb dat laten aanpassen.
Wat een vreemde constructie. Waarom doet AP dat?
Oh wacht. Edit. Jij hebt dat ‘standaard’ op die plek staan. Helder.
Vind het zelf dan wel lelijk dat de chrono minuten wijzer ook al verschoven is.
Vind het wel bijzonder dat als het niet geregisseerd is je dan 2x dezelfde tijd hebt met 2x een verschillende datum.
Nee ik denk nu toch dat je eea geregisseerd hebt
Ik laat bij al mijn chrono’s de secondwijzer lopen. Vind het niks als er op een horloge geen beweging is!
Niet zo serieus
Ik ben mentaal redelijk stabiel, al heb ik wel het initiatief genomen hier te melden dat mijn Chronograaf horloges “gewoon” op 12 uur staan…
Gewoon op de 12, ook al staat de wijzer dan helaas over het logo.
Als die wijzer je stoort kun je beter geen chronograaf kopen.
De gewone wijzers staan ook regelmatig over de subdials heen, ook niet altijd handig.
Het is niet perse dat ik me stoor er aan, want ik ben juist voor de speedy gegaan omdat ik chronografen mooi vind, maar vind het dan toch mooier ofzo als de wijzer naar beneden staat.
Liefst zou ik m zo zetten dat hij door geen enkele subdial loopt en ook niet door het logo.
En bij Bulova neem ik de foto altijd als de 262 kHz tekst volledig leesbaar is, dat heb ik dan weer…