Hoe hebben jullie de betereheltft zover gekregen?

Beste Kenners,

Zoals eerder op dit forum vermeld ben ik op zoek naar een horloge als gedenksieraad.
Het budget was aanvankelijk 550 á 600 euro (moet je toch iets moois voor kunnen krijgen, niet dan ?)
Gezien het feit dat mijn duurste horloge ooit 200 euro was dacht ik met 600 euro heel wat te krijgen.

Toen begon de zoektocht.
Naarmate de zoektocht voortzette begon ik steeds meer facinate te krijgen voor horloges met een automatisch uurwerk (misschien een mannen ding !?!?). :)-D

De mooiste die ik tot nu toe gevonden heb is toch wel de Hamilton X-wind met bruine band.
Alleen kost deze een slordige 925 euro (met korting).
Nu heb ik al een aantal keer voorzichtig laten vallen bij mijn vrouw, dat ik dit bedrag wel zou overhebben om dit horloge aan te schaffen.
En iedere keer wordt dit beantwoord met de vraag, of ik wil uitscheiden met haar in de zeik te nemen.
Want welke i… geeft nu 1000 euro aan een horloge uit.

Mijn vraag is dan ook, hoe jullie de beterehelft zover hebben gekregen ? :wink:

Ondertussen ben ik ook al eens op internet gaan kijken en kom dan voornamelijk op amerikaanse sites uit waar ik dit horloge zou kunnen kopen en mijn vrouw met de prijs kan leven.
Maar hoe is jullie ervaring met Amerikaanse verkopers ?
Misschien heeft iemand van jullie dit horloge al geimporteerd en kan mij hierin advies geven.

SeIkO

Hallo SelkO,

Ik ben nog (!) geen kenner maar reageer toch graag op je ludieke vraagstelling. Voor mij is dit thuis sinds een aantal maanden ook een actueel onderwerp. Niet zo zeer of ik een i… ben maar meer waarom voor de derde keer veel centjes uitgeven aan een horloge. Mijn onderbouwing is redelijk gelijk aan die ik gebruik voor de aanschaf van een duur kostuum of paar schoenen; liever een keer (ja 3x inmiddels) goed geld uitgeven voor iets waar ik helemaal gek van ben dan vaker minder geld uitgeven aan ‘net niet’. Natuurlijk behoorlijk suggestief maar in mijn optiek ergens een kern van waarheid :wink:

Wat bij mij ook (of juist voornamelijk) helpt is dat ik verder niet hele gekke (lees: dure) hobby’s heb. Succes in iedergeval!

Groet,
Indo

Mijn regels:

1 Er moet budget zijn. Als je het geld eigenlijk voor iets anders nodig hebt is een duur horloge niet verstandig.
2 Je moet zelf heel duidelijk hebben waarom JIJ het echt graag wilt hebben. Op dat moment kun je het vaak beter aan een ander uitleggen.
3 Ik wilde graag een klassieker die in de familie blijft en die ik niet na 5 of 10 jaar weggooi omdat er iets stuk is. Een mooi mechanisch horloge biedt die mogelijkheid.

Succes :wink:

Guus

SelkO,
Het hangt er ook een beetje van af wat jullie met z`n tweeen doen met je salaris !
Gooien jullie het op 1 rekening of houden jullie er een eigen priverekening op na ?

Bij ons is het zo we hebben onze eigen spaarrekening en een gezamelijke spaarrekening.
Van mijn eigen spaarrekening kan ik kopen wat ik wil ( horloge`s :wink: )
Van de gezamelijke spaarrekening kopen we dingen die we ook samen gebruiken.

Zelf ben ik geen voorstander van alles op 1 rekening.
Voorbeeldje ; Laatst was van een vriend zijn vrouw jarig toen zei hij tegen haar geef me even 60 euro van de rekening.
Zij : waarvoor ?
Hij : kan ik een verjaardagkado voor je kopen.
Ja toen had z`n vrouw toch ernstig het idee dat het een sigaar uit eigen doos betrof.

Eerlijk gezegd verbaas ik me vaak over het geld gooien op 1 rekening ( ik denk dat ik nu heel veel heilige huisjes om schop )
Je krijg altijd hetzelfde gezeik als je wat voor je zelf wil kopen.
Als je naast je priverekening een gezamelijke rekening er op na houd waar je alle rekeningen van betaalt dat moet dat toch okee zijn ?

  1. Je spaart het geld bij elkaar.
  2. Je koopt het horloge vertelt niks.
  3. Mocht ze na enige tijd het signaleren (" Hee schat, is dat ee nieuw horloge?")
  4. Zeg je: “Nee, hoor, heb ik al een tijdje.”
  5. Vraagt ze door naar de prijs, geef je een waarde op, die overeenkomt met haar eigen laatste (grote) aankoop.

Lukt altijd. Succes met de Van der Klauw!

Dat ligt geheel aan jezelf, je zit nu al onder de plak dat je aan forumleden om advies vraagt,

Vrouwen vinden nu eenmaal ALLES wat ze niet interesseerd weggegooid geld

Maar wat ze zelf aan luchtjes en make-up uitgeven dan kan het niet duur genoeg zijn en het liefst in grote hoeveelheden

Als je het kan betalen en je gunt je wederhelft ook alles en het gezin lijd er niet onder, gewoon het horloge kopen

wat je wilt

Exacto, gewoon een privérekening en eventueel een postbus voor die afschriften (en andere “geheime” post). Ik praat nooit echt over mijn horlogeliefde, dus ze weet niet echt dat ik er mee bezig ben. Tevens heeft zij er geen verstand van en dus ook niet van de prijzen. Misschien over een paar maandjes een JLC, zeg ik gewoon dat-ie 179,95 kostte, ligt ze niet wakker van…hahaha.

eerlijk gaan overleggen met je wederhelft.
en een potje maken gewoon thuis.
dan heeft het geen invloed op het huishoudgebeuren.
is het potje groot genoeg je hebt al ongeveer 600 euro.
je hoeft nog maar 400 euro te sparen ik doe het met twee euro munten en dat gaat best snel!!
koop je je mooie horloge en je vrouw heeft er geen problemen mee.
dat voelt een stuk beter als stiekum doen.
oke eerlijk is eerlijk ik wissel wat vaker een briefje zodat het wat sneller groeit.hihi

Klasse Ed!

  1. Volgens mij moet het mogelijk zijn de X-wind voor +/- 600 euro te pakken te krijgen vanuit Amerika.

  2. Mannen met hobby’s blijken vaak toch rare dingen te doen en houding aan te nemen tov hun partner om de passie in te kunnen vullen, omdat ze vaak te weinig argumenten hebben om echt hun aanschaf te rechtvaardigen. En dat weten ze vaak zelf ook maar al te goed.

  3. Ik ben in dezelfde geweest hoor dus ik weet maar al te goed waar ik over praat, ik heb dat opgelost door gewoon meer te gaan verdienen (en te gaan werken), en nooit te zeuren als mijn partner eens iets wil wat een fors bedrag kost waar ik het nut niet van inzie.

  4. Ik vind wel aan de vorige reacties te lezen dat er kleine jongetjes gedrag word vertoond om dat mooi stukje “speelgoed” te kunnen bemachtigen! :S

Genesis

Late to bed, early to rise. Work like hell and advertise !!

Oftewel, ik werk heel hard en mijn vrouw moedigde me vanmiddag zelfs aan om een Planet Ocean of een Railmaster te kopen. (Wat ik dus nog niet heb gedaan :frowning: )

Wel zijn we beide van mening dat als je dan toch geld uitgeeft, doe het dan aan zaken die een beetje waardevast zijn. Dus sieraden, goud, diamanten, kunst en… Dure horloges van de juiste merken !

Wij hebben wel alle geld op één rekening. Ik heb wel wat rekeningen die ik voor m’n bedrijven gebruik, en meestal betaal ik daar mijn horloges van, maar zelfs die rekeningen zijn niet geheim voor mijn vrouw. Het is meer om het gezinsleven niet direct zo te ontregelen.
Het gaat alleen mis als ik horloges via PayPal betaal, want die afschriften komen op de privé rekening, en kunnen soms best oplopen. Dan heb ik dus wat uit te leggen…

Bas

Ik vergelijk mijn horloges altijd met haar schoenen en tassen :smiley:

Gelukkig doet mijn vrouw nergens moeilijk over, er komt wat in en er gaat wat uit. Zolang dat een klein beetje in evenwicht is, is alles prima.

Grotere aankopen spaar ik voor. Ik betaal altijd met briefgeld, het kleingeld gooi ik 's avond in een pot.

Helaas zijn horloges hier gemeengoed geworden en vroeger werden mijlpalen meestal gevierd icm een horloge. Nu ga ik een mijlpaal tegenmoet maar mijn vrouw is niet meer aan een horloge aan het denken…(td)

Deze betere helft heeft haar helft zo gek gekregen geld uit te geven aan horloges.

Ik vind de heren die de waarde van hun klok voor hun vrouw verbergen idi…n! Als je serieus zo met je partner omgaat heb je geen gelijkwaardige relatie. Argumenten als een duurzame waardevaste investering vind ik veel logischer. Horloges zijn voor de meeste mannen, op de trouwring na, het enige sieraard dat ze dragen. Vrouwen hebben vaak ook nog ringen, oorbellen, armbanden, kettingen etc. En niet te vergeten bijoux. Dat kost ook allemaal geld!

Wij zijn met z’n tweeen, manlief heeft best een redelijk salaris en ik een normaal salaris. We zijn niet in gemeenschap van goederen getrouwd, hebben wel een gezamelijke huishoudrekening, maar daarnaast ook onze eigen privé rekeningen. Daarnaast ook de afspraak dat onze spaarrekening niet onder een x bedrag mag komen. Als mijn man zijn zinnen op een nieuw horloge heeft gezet, dan wil ik er ook graag een. De zijne zijn steevast duurder dan de mijne, maar ik vind dat hij het verdiend heeft. Ondanks dat hij nog een andere zeer dure ‘hobby’ heeft, nl. roken :(…

Ik zou zeggen spaar rustig door en probeer je partner aan te tonen dat het echt geen onverstandige aankoop is. En als je haar wil paaien zou ik zoveel sparen dat je voor haar ook een mooie Hamilton kan kopen!

go, Laury, go girl!!!
niets aan toe te voegen…
groet, frank.

Beste Allemaal,

Alweer wat tips en trucks rijker,

Inderdaad ieder een eigen budget is op zich geen slecht idee, maar wat dat betreft ben ik misschien toch iets ouderwets en gaat de voorkeur toch uit naar een gezamelijk budget…

Natuurlijk staat het gezin voorop en zou het zelfs niet in mijn gedachte opkomen om uberhaupt een horloge, van welke prijsklasse dan ook, indien het budget dit niet zou toelaten te kopen.
Het is zo dat ik de horloge meer zie dan een sieraad ter herdenking aan, dan als een praktisch item.
Waarschijnlijk zal het ook bij dit horloge blijven in deze prijscattegorie.

Maar het is wel mijn karakter om af en toe te anthousiast te geraken en door te draven.
De gedachte achter de aanschaf van de Hamilton is het feit dat dit horloge iets tijdsloos heeft met de automatic chronograaf en het met de ETA 7750 gewoon een goede prijs/kwaliteits verhouding heeft.
In mijn opinie hebben deze feiten toch de criteria voor een gedenksieraad (Horloge (sieraad) Tijdloos (gedenk) Automatci (het leven gaat door)).

Ik vindt het hartstikke fijn dat jullie de ervaringen van jullie zelf met ons delen.
Het item was aanvankelijk met een knipoog geschreven en had eigenlijk deze respons niet verwacht.
Vrijdag hebben mijn vrouwtje en ik een dagje vrij en gaan de kindertje een dagje naar de creche.
Waarschijnlijk zal het dan toch gaan gebeuren.
Eerst het ijzer warm maken door te gaan shoppen en dan smeden door nog eventjes langs de juwelier te gaan.
Jullie horen nog van mij.

SeIkO

Wij hebben ook allebei een prive-rekening waar een gelijk deel van ons salaris heengaat. De een spaart, de ander laat het geld rollen (raad dan dus maar wie van ons wat doet). Het werkt in ieder geval goe, zolang je je uitgaven voor JEZELF kunt verantwoorden!

Welke juwelier in Nederland verkoopt de Hamilton X-wind?

Genesis

Zie volgende website: store locator, er zijn er genoeg… http://www.hamiltonwatch.com/index_flash.html

Niets mis met die Hamilton, maar als je op je budget moet letten, zou je kunnen overwegen een tweedehands horloge te kopen. Mogelijkheden genoeg!
Met Amerikaanse verkopers hoeft ook niets mis te zijn. Maar hou er wel rekening mee dat je over je aankoop nog 20% invoerrechten moet betalen als het in Nederland arriveert. Sta je wel mooi te kijken met je horloge waarvan je dacht dat het zo goedkoop was! Hou daar dus rekening mee. :frowning:
En verder moet je gewoon eerlijk zijn tegen je vrouw. Overtuig haar ervan dat je dat horloge zo mooi vindt en het graag wilt hebben. Overigens… kan ik me best voorstellen dat iemand die niets om horloges geeft, wel van verbazing omvalt bij een prijs van 1000 euro voor een horloge!
In ieder geval wens ik je succes met je echtgenote, met sparen en met je eventuele aankoop!
Paul G.