Voor reparatie van mijn Damasko DA46 heb ik contact gezocht met Damasko (damasko-watches.com). Een mini torx van de sluiting was missend dus ik heb hier nieuwe van besteld. Bij het inschroeven brak de torx al vrij snel af en het onderste deel zit nu vast. Ik heb hierover contact gezocht met Damasko en verzocht om een nieuw binnenstukje waar de torx in schroeft, ik had gelukkig meer schroeven besteld. Hierop werd aangegeven dat ik maar een geheel nieuwe sluiting moet aanschaffen. Dit lijkt mij onnodig dus nogmaals verzocht om het onderdeel. Op meerdere herhaalberichten naar verschillende e-mailadressen van Damasko word ik nu gewoonweg genegeerd. Ik ben benieuwd of meer mensen deze slechte ervaring hebben.
Voor nu laat ik het met Damasko maar even rusten, wel ben ik erg benieuwd of het onderdeeltje een specifieke naam heeft, universeel is en waar ik deze zou kunnen aanschaffen. Kan iemand mij op weg helpen om mijn Damasko weer in ere te kunnen herstellen?
Dus als ik het goed begrijp is een “torx” kop van het schroefdraad losgebroken. Er zit dus een stukje schroefdraad in de pin. Is het breukvlak helemaal vlak of zit er nog enige verhogingen in. Wlellicht kun je met een kleine schroevemdraaier het draadeind er uit peuteren/losdraaien.
Het zou mooi zijn als zo’n los onderdeel bestaat, de hele sluiting vervanging is prijzig. Zeker om dat het zo’n klein onderdeeltje betreft is het teleurstellend dat Damasko niet thuis geeft.
Ik heb inderdaad geprobeerd het nog los te peuteren maar helaas zonder resultaat. Het is echt heel klein.
Komt vaker voor, niet alleen bij dit merk maar ook bij andere gerenommeerde merken.
De meeste horlogemakers kunnen dit wel voor een beperkt bedrag voor je oplossen ket iets soortgelijks als er nu in zit.
Dit onderdeel is op te zoeken op internet en er zijn een aantal bedrijven die ze verkopen, goed naar de maat kijken met name de lengte en de dikte van de buis.
Optie twee;
Zelf maken buisje met de juiste dikte vinden, op juiste lengte maat maken gaatje in boren en schroefdraad tappen, passend schroefje erbij zoeken.
Klaar is kees.