Ik vind NATOs net niet lekker zitten, en het horloge komt wat te hoog, en nu is een single pass nato al wat beter, maar ik heb wat stretch banden ontdekt, en dat voelt veel fijner, alleen degene die ik nu heb zit vast met twee plastic eindstukken die breder uitlopen dan de lug width van het horloge, wat ik niet echt fraai vind. Het bandje zelfs is ook breder dan de 18 mm lug width, dus ik kan niet gewoon het plastic weglaten.
Nu is mijn vraag: hoe heet de band als hij dus als het ware twee âloopsâ heeft die gewoon om de spring bars gaan, aan beide kanten, want ik heb ze wel gezien waarbij er aan een kant een loop zit, en aan de andere kant alsnog een stuk plastic waar hij doorheen loopt.
De MN strap doet niet wat je wilt, want die loopt onder het horloge door en maakt het dus hoger. In mijn optiek is alles wat een horloge hoger maakt uit den boze, en dus zou ik verder zoeken naar het concept wat je illustreerde.
Of je koopt een fatsoenlijke two piece sailcloth, of mogelijk dit:
Nou zul je zeggen â100 euro voor een stoffen bandje? Je bent gek manâ, maar die van mijn Ahoi uit 2017 is nog prima. Ik heb ooit een tweede gekocht van een forumlid voor 35 Euro omdat hij zân Nomos weg had gedaan. Ik dacht âdan heb ik er eentje liggen als de originele ter ziele gaatâ.
De originele zit vier jaar later nog steeds op het horloge. Onverwoestbaar, die dingen. Beste textielband die ik ooit heb gedragen. Comfortabel, licht, slijtvast, en dun. Hulde.
Nou ik heb zelf met behulp van mijn lieve moeder ook wat prototypes gemaakt, met gewoon rekband zoals je die in een kinderbroek stopt, alleen de afwerking is toch wel een dingetje, en het juiste materiaal ook, dus ik snap wel dat het geld moet kosten, maar goed als alternatief voor 40 euro tolereer ik wel een single pass nato (of hoe het ook heet, klassieke army strap) op mijn pols, die paar uur dat ik het horloge draag.
Ik vind ze met name fors qua dikte. Je hebt verdulleme een pak verband om je pols met een horloge er boven op. Geen porem. En: buy European, zou ik zeggen.