Hoe heet dit type sluiting en waar te koop

Gooi hem ff in het rode deel, weet niet waar anders. Ik ben op zoek naar een sluiting voor een horlogekist, echter weet niet hoe zo’n sluiting heet en waar je deze kan krijgen. Je ziet de sluitingen vaak bij de wat duurdere merken

Ter illustratie een ‘slechte’ foto

Het gaat dus om de sluiting, de kist gaat dus open wanneer je op de knop drukt.

Hi, volgens mij heet dit een push lock

Zo een sluiting?
https://www.horlogeforum.nl/t/het-lekkere-buitenleven-deel-2/324770/179?u=w_g

volgens mij hetzelfde type slot die op aktetassen en handtassen te vinden is. Zou daar met je zoekwoorden op proberen.

Your welcome. :kissing_heart:

3 likes

Wow we have a winner (denk ik) ga deze eens bestellen en kijken of het iets is. Thnx man!!!

1 like

Ik heb hem zelf ook voor een box die ik aan het (proberen te) bouwen ben… :raised_hand: :raised_hand:

Samen met wat stevige scharnieren besteld.

1 like

Benieuwd!! Heb je al wat foto’s???

Ben nu ook een kist aan het maken, vandaar de vraag naar een mooi slotje.

Morgen kijken of we een interieur kunnen maken

4 likes

Nope nog niet… Ben net begonnen, kwam toevallig wat goede stukken hout tegen en slot en scharnieren al eens eerder gekocht voor het geval dat… jouw doos gaat er echt al goed uitzien, hoop dat ik daar zelfs maar in de buurt van kom😂

1 like

kistje zit al de nodige uren in en de vele ‘fouten’ zijn gelukkig niet op een foto te zien :see_no_evil:. Ben momenteel bezig met een opleiding interieur en meubelbouw. We moesten een gereedschapskist bouwen, maar ik heb meer aan een horlogekist.

2 likes

Ik zou de scharnieren ook anders doen.
Dit is mooier…

Hoewel deze ‘hardware’ misschien mooier is, vind ik de verzonken scharnieren van @Stevil85 wel een stukje toffer hoor.

1 like

Deze scharnieren heb ik bij dezelfde webshop gekocht. Gisteren aan het zoeken geweest maar kan de sluiting en scharnieren nergens meer vinden :see_no_evil: Toch nog maar eens ff wat kastjes overhoop trekken.

Naast de scharnieren wat moet er dan nog meer anders???

:hugs:

1 like

Het hout zou ik ook anders doen, oh jah en de afmetingen dan ook maar meteen :joy: (lees dit met een gezonde dosis sarcasme)

1 like

G*dver… :sweat_smile::woozy_face:

1 like

Vandaag weer aan het klussen geweest. Kanten frezen, herlijsten gemaakt en een begin gemaakt met het interieur.

@RLC zou je nog iets anders doen!!! :crazy_face:

3 likes

Ziet er mooi uit! Goed bezig! Ja zou die scharnieren aanpassen. Op die manier klapt de deksel ook niet zo ver naar achteren.

Dat is toch helemaal kut als je een paar insta-waardige foto’s wil maken als die niet helemaal open kan?

1 like

Als je goed kijkt is het ook niet meer zo gemakkelijk/logisch om in dit stadium de scharnieren nog te veranderen. Er is al de nodige tijd en moeite in gaan zitten om de huidige scharnieren er zo netjes (!) in uit te frezen.
Mooi maken zoals je zelf wil, én al doende leert men. Super strak kistje!
Benieuwd naar het eindresultaat.

1 like