Hoe heet zo'n bandje nou?

Ik heb een horloge in een jongensmaatje, ik vind dat mooi. :sunglasses: De bandenmaat is alleen slechts 14mm en die smalle bandjes vind ik dan wel weer ielig (en kort, ook al heb ik maar een bescheiden 17,5 cm). :grin: Ik heb een versleten 17mm bandje bijgesneden en dat staat wel tof (vind ik dan). :relaxed:

Ik meen stellig mij te herinneren eens een oude chronograaf met een bescheiden formaat langs te hebben zien komen op ebay op een bandje dat dan weer op een ander bandje zat. Als het ware een brede leren band waar het horloge op lag, en het horloge zat met twee kleine stukjes band vast aan die brede band. :thinking: Dat vond ik heel gaaf! Maar ik heb geen flauw idee hoe het heet of met welke zoektermen ik erop kan komen. Ik ben nu al inventarissen van bandenleveranciers aan het nalopen maar ik kom er gewoon niet achter
 :exploding_head: Het lijkt me wel wreed en ik wil naar zoiets op zoek, dus ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen aan de hand van onderstaand tekeningetje. :innocent:

1 like

Bund strap

3 likes

1 like

Bund, Joachim Bund

3 likes

“Cuff strap” of ook wel bij sommigen “onderdoor band”

1 like

Hahaha wow overweldigende reacties! Ik zie dat ik het duidelijk niet precies meer voor ogen had maar ik ben in ieder geval niet helemaal gek :slight_smile: Bedankt, medeforumleden :slight_smile: Dan kan ik op zoek :sunglasses:

1 like

Fossil heeft behoorlijk veel keuze in dit soort banden

1 like

Ik had niet verwacht te gaan winkelen bij Fossil maar als ze mooie bandjes hebben
 tsja, ik sta er wel voor open. Tot nu toe vind ik ze op hun website alleen in 22 en 24 millimeter :joy: dat zal niet snel werken voor mij. Maar misschien doe ik iets verkeerd en heb ik niet het hele assortiment gezien, ik zal er later nog eens kijken. Dank voor de suggestie in ieder geval Carpe_tempus.

Ik kom verder al allerlei mooie nieuwe bandjes tegen met creatieve constructies en ook vintage objecten op ebay. Ja, ik ben echt een heel eind geholpen met de termen die jullie me aan de hand gedaan hebben. :slight_smile:

Haha, het woord ‘wreed’ heb ik lang niet gelezen in deze context, dan voel ik me toch ineens oud :smiley:
Hopelijk vind je wat je zoekt! Succes!

3 likes

Persoonlijk vind ik zulke bund straps erg leuk, en ‘historisch verantwoord’. Meteen ook een goeie manier om een relatief klein vintage horloge iets meer ‘body’ te geven.

Ik vind je horloge erg mooi, en een kleine maat kan prima. Eerlijk gezegd vind ik de bijgesneden band wat minder. Dus zeker doen, zo’n bund!

Tip: het merk Dassari maakt bund straps die al een wat vintage, gebruikt uiterlijk hebben. Dan steekt het horloge meteen niet zo af bij de band.

1 like