Hoe herken ik een echte Planet Ocean band

Heren,

ik ben al een tijdje op zoek naar een stalen band voor mijn Planet Ocean cal8500 45,5mm.

Op chrono24 heb ik er nu eentje gevonden. Hij lijkt me echt, verkoper is particulier maar lijkt me betrouwbaar. Maar ja, ik ben behoorlijke leek op dit gebied.

Wie kan me helpen door aan te geven of het een echte is, danwel tips om te ontdekken dat het een echte is?

Het gaat om:
http://www.chrono24.nl/omega/bandarmband-planet-ocean-455mm-caliber-8500--id2862456.htm?dosearch=true&watchTypeId=Z&searchexplain=false&manufacturerIds=187&query=Planet+ocean&STARTSEARCH=Zoeken&countryIds=&SEARCH_REGION_ID=&maxAgeInDays=&sortorder=0&priceFrom=&priceTo=&SEARCHSTATS_BRAND_ID=&SEARCHSTATS_MATERIAL_ID=&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm

Alvast dank voor jullie expertise!

Ik heb er een beetje mijn twijfels over
Ik heb namelijk de zelfde band.
Daar staat niet alleen Omega maar ook een benaming van het type horloge in.
En de prijs lijkt me een beetje aan de hoge kant voor een gebruikte band.
Ik zou adviseren kijk even verder of anders heb ik wel een adres voor je.
Die wel originele banden verkoopt.

Bij de 2500 serie staat er idd meer op/in de sluiting.
Bij de 8500 alleen maar Omega, dit klopt dus wel.
Kan de verkoper ook het horloge nog laten zien waar de band vanaf komt?
Redelijke aanwijzing, ook niet meer dan dat, dat het origineel is.

Groet,

Mika

Het gaat inderdaad om een caliber 8500.

Ik zit erover te denken om mijn PO mee te nemen en de band er meteen aan te doen.
Zouden er veel nep-1590/867 banden zijn?

Er zijn genoeg Omega-banden verkrijgbaar (staal, rubber en leer) die als echt verkocht worden maar het niet zijn.

Een nieuwe kost bij Ofrei $ 729,00/€ 564,00, volgens vind je ze nog wel goedkoper als je een beetje goed zoekt. Zoals Omega’s zegt vind ik de band best wel aan de prijs.

Uiteraard heb ik onderhandeld en de band kan ik overnemen voor 375 euro, wat mij niet gek lijkt voor een nauwelijks gebruikte band. Dat wil ik er in ieder geval wel voor betalen. mits echt uiteraard!