Ik heb een Sinn 856 UTC, dus getegimenteerde kast en band.
Op de gesp staat het symbool met de driehoek om er op te wijzen dat die getegimenteerd is. Op het horlogedeksel staat de tekst edelstahl tegiment. Zover duidelijk.
Nu zie ik een aangeboden Sinn UX EZM2B, standaard heeft die enkel een getegimenteerde bezel, voor enkele honderden euro kan je echter een volledig getegimenteerde kast en band kopen.
Wordt dit ook aangeduid op het horloge?
Ik zie niets op de foto’s van het aangeboden horloge, als er niets aangeduid kan de verkoper natuurlijk beweren wat hij wil.
Volgens mij heeft een UX dezelfde kast van U-boot staal als een U1?
Op mijn U1 tegi staat het symbool achterop; je zou dan verwachten dat dit bij de UX ook zo is, maar geen zekerheidje
De kast is misschien hetzelfde, het deksel is dit zeker niet.
UX deksel kan uitzetten voor de olie. Zover ben ik al.
Ik vermoed dat de verkoper de boel wil belazeren of verkeerd is ingelicht, in beide gevallen is dit geen goede start. Zeg maar het einde, hij antwoord ook al niet op vragen om meer uitleg.
Mijn vermoeden zal kloppen, kreeg net een mail van de verkoper, David is plots Johan geworden.
Email adres is van een gekende scammer
Zie onderstaand bericht hier op forum, geplaatst door Raypu.
Johan Marc Bailly is er ook zo een , verkoopt een Breitling Navitimer Heritage voor een te mooie prijs (1000€) Hij is een muzikant momenteel op tournee met de groep maar hij zal wel zorgen voor verzending op zijn kosten , 2 dagen bedenktijd wanneer je niet tevreden bent , enz. Als ik dan een mailtje terug stuur dat ik akkoord ga maar pas betaal als het horloge is aangekomen en heb gecontroleerd reageert ie plots niet meer.
Het is echt een pest op de verkoopsites…
Ik blijf alleen even bij de technische kant van dit verhaal.
Een normale ux is niet getegimenteerd, kast is gestraald en dat heeft een matte uitstraling.
Een volledig getegimenteerde Sinn heeft een kleur die wat donkerder is als normaal staal, meer richting het bruine/vuile van titanium. Op de de getegimenteerde kast is een soort van zijdeglans te zien.
Hier is een foto van mijn ex-757 UTC daar is het verschil tussen normale achterdeksel en getegimenteerde kast goed zichtbaar.
Kan ik dus onthouden dat een getegimenteetde kast bij een ux (enkel optie) steeds een niet getegimenteetd deksel heeft en dat dit ook zichtbaar is aan de kleur die dan donkerder is?
Verder dat een getegimenteerde band ook steeds voorzien is van het symbool met de driehoek?
Ik weet niet of de volledig getegimenteerde Ux is voorzien van een niet getegimenteerd deksel.
Het lijkt mij niet, aangezien dit bij (vrijwel ?) alle modellen zo is, zekerheid daarover heb ik niet.
Overigens is de achterdeksel van de Ux in 2 delen, het midden (ong 2 cm doorsnede) is beweegbaar tov de buitenkant, dit om uitzetten en krimpen van de olie agv tempertuursverschillen mogelijk te maken.
Het kleurverschil tussen tegiment en non-tegiment is HUGE…en zul je normaal gesproken niet over het hoofd zien. Lijkt op het verschil tussen gestraald staal en titanium. Twijfel je kun je nog altijd een testje met een speld doen…
De oudere stalen banden hebben het symbool van de driehoek niet, mijn Sinn 757 band had het niet…band was ergens uit 2008.