Hoe herkent men een echte seamaster

Hallo,

ik sta op het punt eenseamster aan te schaffen echter hoe kun je een echte seamaster onderschein van een nepper?

het gaat om de seamaster diver 300m automaat 41mm in het zwart wie o wie heeft hier enkele tips voor mij?

alvast bedankt voor uw moeite

jean

Ben geen expert maar dat kan nogal van nepperd to nepperd verschillen denk ik. Het beste lijkt me om met foto’s te komen, dan kunnen de experts zien waar je het over hebt.

Er zijn wel een paar “easy” punten:

-De 15 minuten marker loopt bij de echte door tot bijna aan het datumvenster, bij de nepper stopt die op de zelfde hoogte als de minutenmarkers.
-De gaten in de achterkant van de kast zijn minder diep en slechter afgewerkt op de nepper
-De parel in de duikring zit op de nepper verkeerd uitgelijnd en is te hoog, steekt dus te ver uit t.o.v. het origineel
-De duikring op de nepper is ook niet goed uitgelijnd, markeringen liggen wat scheef ten opzichte van de markeringen op de wijzerplaat.
-Op veel nep seamasters is het woord seamaster net iets anders getekent, met als gevolg dat er als je goed kijkt bijna seaNaster staat.

  • Bij enkele neppers zijn de wijzers gewoon te kort.

Mocht je meer info willen hebben… Ik hoor het wel.

gr,
Yaffle

De band glimt te veel dus ben ik geneigd te zeggen dat ie niet echt is, maar hij ziet er wel bedrieglijk echt uit.

Hier de echte …

En hier weer een bedriegelijk goeie nepper:

Yaffle

Die Joris liet zien is dus wel degelijk een echte.
Hier is de advertentie op Marktplaats. Op de foto zit de doos en alle boekjes erbij

Te koop Omega Seamaster proffesional 300m automaat. Het is het zogenaamde James Bond model 25.31.80.00 met de blauwe lunette. Het horloge wordt kompleet met de doos en handleiding geleverd. Het horloge is in redelijke staat (zie foto) en natuurlijk goedlopend. Er zit ook nog een losse schakel bij voor het verlengen van de band. De foto’s zijn originele foto’s van het aangeboden horloge.

Iedere keuring toegestaan is absoluut een originele Omega Seamaster.

.anti reflectie krasvrij sapphire glas.
.blauwe gegolfde wijzerplaat.
.geschroefde kroon met helium ventiel.
.duikring en datum.
.300m waterdicht.
.omega band met vlindersluiting…automatic cal.1120.

Hoe ziet je het aan deze waar hij nep is? is die hnager ook normaal? kan ik gewoon niet kijken nr de nrs. die in de kast staan? en zoja welke nrs.

welke advertentie bedoel je dan eigenlijk?

Niet om bijdehand te zijn maar koop er gewoon een bij de juwelier en je hoeft je over dit probleem niet druk te maken.
Als je er toch een via bv marktplaats wilt kopen kijk of alle papieren erbij zijn of regel de overdracht bij een omega-juwelier…

Eigenlijk best wel bijdehand :smiley: maar ook heel verstandig, ga gewoon naar de dealer, dan hoef je je geen zorgen te maken.

Suc6

Ruud

Dat is goedbedoeld advies, maar niet echt nuttig als je budget het niet toelaat, toch?