Hoe heten dit type horloges?

In het kader van de bomen en het bos ben ik op zoek naar hoe dit ‘type’ of stijl van horloges heet:

Geïnspireerd door een actueel topic van @Frankyboyyang:

en deze van straton:

Straton Syncro

Dan kan ik de juiste afwegingen maken en mijn spaarpotjes op een bepaald bedrag instellen :wink:

Alvast bedankt!

2 likes

Verplaatst naar “Vragen over …” (type :wink:)

Vintage inspired chrono’s. Of in het geval van de Okeah een reissue. De onderste is dan weer een beetje een racing chrono.

Ik vind zelf de echte vintage veel leuker en een dergelijk model 7734/7733 chrono moet voor ongeveer netzoveel of soms minder geld te vinden zijn.

3 likes

Een moderne terms is bi-compax chrono want 2 subdials, maar denk wat @koekoek aangeeft “vintage inspired” of “racing” chrono het beste dit soort horloges beschrijft. In recentere tijden ook met goedkope Quartz uurwerken te verkrijgen als de Seiko VK64 meca-quartz.

1 like

Ja ik bedoelde meer de stijl met o.a: kleur stijl en detaillering rond de bezel/uurmarkeringen

Chrono is mij inderdaad duidelijk!

Stijl is “seventies” geïnspireerd zou ik zeggen.

1 like

Waarom heb je dan zo lang met die chrono lopen leuren, al verkocht trouwens ?

Eens, maar in het specifieke geval van een Okeah is het voor een leek onbegonnen werk om het origineel ergens vandaan te trekken.

Zeker maar die Okeah is ook maar gebaseerd op een standaard 7734 chrono ontwerp van rond 1970. Zon cushio case 7734 chrono met kleurrijke kan je prima mooi en origineel voor 400 eu vinden.

Het was geen Seiko

2 likes

Zeker waar :ok_hand:
Leuk man; 70s chrono’s

8 likes

Als je dit type eens wilt proberen, zonder een tweede hypotheek af te sluiten, kun je deze eens een sbekijken:

https://www.amazon.nl/wandklok-kunststof-Schlevende-seconde-QXA352S/dp/B07FNRB8C3/ref=sr_1_2?__mk_nl_NL=ÅMÅŽÕÑ&dchild=1&keywords=RT351GX9&qid=1595246638&sr=8-2

1 like

Bi-compax

ja gaaf!

Dank je wel! Die ligt inderdaad financieel binnen bereik :wink:

1 like