Hoe horloge met leren band dragen

Hallo forumleden,

Nu heb ik een algemene vraag over horloges met leren band en hoe je deze het best kunt dragen. Het is namelijk zo dat als ik het horlogr in de ene verstelling heb staan hij om de pols draait en als ik hem een gaatje korter vastmaak zit hij voor mijn gevoel te strak (of te strak, ik denk dan altijd “als de springbars dan maar biet beschadigen”) of kunnen deze wel wat hebben? Wel moet ik erbij vermelden dat het een nieuw horloge is en wordt de band dan na verloop van tijd mider strak?

De springbars kunnen zeker wel wat hebben, zeker als ze nieuw zijn. Je kan ook een gaatje bijmaken tussen de twee gaatjes die het nu nèt niet zijn. Het leer zal inderdaad een stukje uitrekken, dus waarschijnlijk heb je na verloop van tijd het te strakke stand nodig.

M.i een lastig op te lossen probleem. Ik heb dat ook altijd met banden met beperkte verstelmogelijkheden (doornsluiting) Ik houd er namelijk van dat een band ‘pas’ zit (zie mijn topic ‘pas of niet’) Met andere sluitingen wordt dat makkelijker, pushpinverstelling en glidelock bv. Blijft een punt van aandacht voor ‘pasliefhebbers’ :flushed:

Bedankt voor de reacties iedereen

een casio heeft toch helemaal geen leren band? :open_mouth:

Volgens mij nog origineel ook…

1 like

haha touche :slight_smile:

Bedankt voor de reacties iedereen