Hoe horlogebandje vervangen ?

Ik heb hier een Adidas horloge(adidas ADH2123) met een wit kunststof bandje maar krijg dit op geen enkele manier verwijderd.
Kan iemand mij zeggen op welke manier dergelijk bandje kan verwijderd worden ?

Als je een foto maakt, kunnen we wellicht helpen :wink:

1 like

Je kan het bandje natuurlijk gewoon door knippen. Maar een andere band zal niet passen.

Maar je kan deze bandjes gewoon los bestellen.
https://www.horlogeband.com/Horlogeband-Adidas-ADH2025/

Ik kan de foto’s niet vergroten. Maar zie je pushpins?

Dan moet het zoals dit:

Mocht het niet zo zijn, dan horen wij dat graag :wink:

1 like

Je hebt denk ik gewoon deze nodig:

Paar tientjes, online goed te vinden. Met het vorkje dat aan een van beide kanten zit, kun je de pushpins - die bij jouw horloge vrij diep verzonken zitten - los wurmen/wrikken/klojo’en. :wink: Als je dat niet eerder gedaan hebt, is dit wel meteen een vrij pittige om mee te beginnen - vooral het terugplaatsen van de nieuwe band kan lastig zijn.

Oh, dat wist ik niet. Ik dat geval zou het bandje gewoon los moeten kunnen.
Heb de foto’s nog eens goed bekeken. Mogelijk kan je dan met een spring bar tool, of een hele dunne schroevendraaier de springbars eruit duwen. Is allemaal niet zo ingewikkeld als het klinkt. Er zijn vast wel you tube filmpjes over te vinden.
Succes!

Allen bedankt.
Zo een tooltje heb ik en intussen heb ik het bandje eraf gekregen.
Het was inderdaad niet makkelijk omdat het zo diep verzonken zat.
Nu nog proberen het nieuwe eraan te krijgen.

4 likes

Adviesje voor een volgende keer: zorg dat als je de pushpins uit de lug drukt je met je vingers druk van onderaf geeft. D.w.z. je houdt het horloge op z’n kop en als de pushpin dan uit het gaatje schiet deze niet de bovenkant van de lug kan beschadigen. Door van onderaf tegendruk te geven schiet hij dan de goede kant op. Mocht er toch een krasje ontstaan dan zit deze op de achterkant van de lug en niet op de voorkant. Snap je?

2 likes

Duidelijk.
Nogmaals allen bedankt.