Hoe houden bandjes zich in chloor water

In navolging op de topic van BobT was ik ook erg benieuwd hoe bandjes en dan met name nato en resinbandjes, van bv. een G-shock, zich in zwembadwater met chloor houden. Durf zelf nog niet met mijn G-shock en Vostok met nato het zwembad in te gaan, ben bang dat deze gaan verkleuren of vaag worden.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Gaat beide prima. En anders koop je voor een paar euro weer een nieuwe nato

Met die Nato geen probleem, maar als je gshock-band verkleurt is het toch wat kostbaarder.

Gezien het feit dat er een aantal gshock-modellen tot 200 meter kunnen en dus duikgeschikt zijn, durf ik wel te veronderstellen dat ze er tegen kunnen.

veel zwembaden hebben trouwens geen chloor meer, maar een of andere zoutoplossing.

nog ff gegoogled, was ook wel nieuwsgierig… http://forums.watchuseek.com/f17/chlorine-water-g-870780.html

dus oppassen met zonnebrand etc, na gebruik in chloor of zeewater goed afspoelen met normaal water

Ons zwembadje thuis bevat wel chloor via een chloortablet en tot nu toe durf ik ze niet om te doen, de nato zou inderdaad goedkoper te vervangen zijn.

Zou het er dus met de G-Shock op kunnen wagen. En na het zwemmen goed afspoelen.

Rubber en resin banden gaan bij gewoon het water in. Als ik het water uit ga droog ik het horloge meteen af. Onder de douche spoel ik hem af. Gaat bij mij goed.

Tsja, heb mijn Seiko monster momenteel op rubber. Ben strandwacht bij een reddingsbrigade langs de Nederlandse kust. Krijgt dus tijdens varen en zwemmen een flinke plens zout water, enige wat ik naderhand doe ik even snel klok onder de kraan afspoelen en thats it. Meestal aan het eind van de dag als ik douche spoel ik het geheel wel even af.

Met die G-shock band heb ik geen ervaring, maar met een goede Nato moet dat geen probleem zijn. Zoals al eerder gezegd, gewoon naderhand even afspoelen onder de kraan.

Gr Wouter

Zenith* Schreef:

Ons zwembadje thuis bevat wel chloor via een
chloortablet en tot nu toe durf ik ze niet om te
doen, de nato zou inderdaad goedkoper te vervangen
zijn.

Als ik een zwembad in m’n tuin had zou ik me geen zorgen maken over een Gshock meer of minder :slight_smile:

WilSeiko Schreef:

Zenith* Schreef:

chloortablet en tot nu toe durf ik ze niet om
te
doen, de nato zou inderdaad goedkoper te
vervangen
zijn.

Als ik een zwembad in m’n tuin had zou ik me geen
zorgen maken over een Gshock meer of minder :slight_smile:

Sowieso niet… Als je met een g-shock al niet meer kunt raggen, waarmee dan wel?

Zenith* Schreef:

chloortablet en tot nu toe durf ik ze niet om te
doen, de nato zou inderdaad goedkoper te vervangen
zijn.

Ik zit nog niet zo diep in de thuiszwembaden. Maar ben zelf naar het kijken voor een systeem met filter zonder chloor… langetermijnplanning, eerst het huis verbouwen.

Ik droeg mij citizen altijd op rubber en heb daar vaak mee in zee gelegen.
vaak was ik daarna nog een hele dag op het strand en dan pas s`avonds spoelde ik het horloge af.
Nooit verkleuring van de rubberband gehad.
Ook die G shocks kunnen een hoop hebben, daarmee ben ik ook vaak aan het strand!
Groeten,
Marijn

Het onderhoud van het zwembad is zo duur dat ik geen geld meer over houd voor horloges, maar ja je moet een keus maken. :wink:

Als dat zwembad in je tuin staat zou ik m’n horloge (welke dan ook) gewoon op de keukentafel leggen.

Dat deed ik ook al ;), alleen kun je dan vanuit het zwembad de tijd niet zien

Zenith* Schreef:

Dat deed ik ook al ;), alleen kun je dan vanuit
het zwembad de tijd niet zien

Kan jou het schelen…

Als het donker wordt is het 22:00 uur. Als je honger krijgt is het rond 19:00 uur. Dorst al om 14:00-15:00.

jantje.vlaam Schreef:

Als het donker wordt is het 22:00 uur. Als je
honger krijgt is het rond 19:00 uur. Dorst al om
14:00-15:00.

Hoe simpel kan het zijn en wij maar met die klokken bezig zijn:)

jantje.vlaam Schreef:

Als het donker wordt is het 22:00 uur. Als je
honger krijgt is het rond 19:00 uur. Dorst al om
14:00-15:00.

Dus tóch een klok nodig! Want als er mooie dames aan het zwembad liggen, moet je die aktiviteit dus rond hebben vóór je om 14:00 uur dorst krijgt :slight_smile:

Sorry, erg offtopic…