Hoe in godnaams lederen strap doen passen

Sinds kort heb ik een zenith gekocht, een super mooi horloge maar vaak frustreet ik me zo hard aan dat ding

Geen enkele lederen strap krijg ik passend, mijn bulang & sons heb ik met veel geluk erop gekregen maar elke andere strap heb ik dus geen succes mee.

Het leder is net wat te dik aan de springbars waardoor deze niet in de gaatjes klikken.

Iemand hier een fix voor?

1 like

Dat is die moonphase toch?

Korte lugs zoals het HF lid die een Explorer heeft en iets speciaal heeft laten maken.

Sommige (dressy) bandjes zijn heel dun rond de bandaanzet.

Deze hoort -uit de vorige discussie- met stalen band die verkocht is door de vorige eigenaar. Kan best zijn dat t een bijzondere bandaanzet heeft waardoor leren bandjes een uitdaging zijn.

Ik heb net een springbaar lichtjes gebogen en nu klikt hij er dus wel in :smile:

Misschien een dwaze vraag, maar heb je al een horlogeband met curved edges geprobeerd?

1 like

Dat kan ook nog.

1 like

Nee nog niet, de originele van zenith is ook recht

Een beetje buigwerk maar het is eindelijk gelukt

13 likes

ff opletten dat je de bovenkant van het bandje niet sloopt. dat schuurt kapot.

1 like

Het is wel een plaatje hoor. :smiley: :raised_hands:

Idd dat is gisteren al gebeurt :rofl:

4 likes

Ja… denk dat deze zenith echt op staal moet. Of misschien een heeeeel smal bandje. Sommige dressy leren bandjes zijn a4tjes dun rondom de springbar. Wat je nu doet zit te strak lijkt me… kan je zo ook dat bandje weggooien.

1 like

Dacht ik ook. Zoals bij vrijwel elke Breitling Premier.

8 likes

Zo een mooie breitling :heart_eyes:

1 like

Niet de duurste strap of de beste combo maar ben blij dat ik er iets anders op heb

4 likes
1 like

De ikea doos heeft me geholpen😅

3 likes

Ik had eenzelfde probleem, curved springbars waren de oplossing😀

1 like

Bij Sartipi in Düsseldorf maken ze bandjes op maat met curved springbars (en anders curved Sartipi ze terwijl je wacht). Hij kan bandjes ook geschikt maken voor quick release. Erg toffe zaak met fijne man

2 likes

Nogal ja, wat een schoonheid!

Dat is er één voor het taalnazi topic :joy:

Dat lijkt me niet zonder risico voor de werking van de veertjes, je wilt niet dat ze spontaan eruit vallen…

Nog eentje :stuck_out_tongue: Sorry, ik hou er mee op. :v:t2:

1 like