Hoe kan ik dit oplossen?

Beste forumleden

Ik zit met een probleempje. Recent een nieuw horloge gekocht. Originele gesp zat er bij, alleen de springbar was helemaal verroest en brak zo doormidden. Ik wil graag de originele gesp op mijn nieuwe bandje dragen. Helaas passen de ‘‘reguliere’’ springbars er niet in: ze zijn te lang en steken uit aan de zijkant. De maat van de gesp is 14 mm, zit op een 18mm bandje. Ben al naar een horlogerie gegaan en daar zeiden ze dat de originele springbar speciaal voor deze gesp gemaakt was en er dus geen vervangende springbar voor gevonden kan worden. Ik wil graag naar een second opinion luisteren! Kunnen zulke springbars gevonden worden of is het een verloren zaak? Groeten, Enes



1 like

Is helemaal geen probleem. Er zijn speciale push pinnen voor sluitingen die een korte tap hebben. In dit geval heb je meer mogelijkheden. Push pin zonder kraag ( vaste ) monteren of een met korte tap.

Zaak waar je was heeft totaal geen verstand dit soort dingen lijkt me. Elke “echte” horlogemaker heeft dit wel liggen. Eventueel uit een andere gesp

5 likes

Ik heb thuis nog veel verschillende maten liggen.
Ik zal eens kijken en stuur je een PB.

3 likes

Het antwoord heb je al, gaat toch altijd heerlijk snel hier!

Bij welke kundige horlogerie ben je geweest?

2 likes

That sounds like a load of bullcrap. Wat @Bidle zegt, nu zijn we benieuwd waar je geweest bent.

1 like

Bedankt voor jullie reacties!
Ik vond het ook al een apart antwoord, vandaar dat ik het hier even wilde navragen. Ben naar Juwelier van Haas geweest in Hoofddorp. Wel moet ik zeggen dat de deze woorden niet van de horlogemaker zelf waren, maar van een mevrouw achter de balie. Overigens andere keren goede hulp genoten daar:slight_smile: Bedankt voor de reacties! Groeten,
Enes

Ach ja kan ook gebeuren. Het blijft mensenwerk, maar jammer dat iemand zoiets stellig kan beweren. Vraag het dan even na, of geef aan dat je het niet weet.

2 likes