Hoe kan ik een foto in de volle resolutie bekijken (net als voor de upgrade)?

Het is volgens mij al eerder gevraagd, maar ik kan het niet meer vinden…

In de oude tijden, voor de laatste update, wast het simpel om een foto te bekijken op de volle resolutie. Simpel er even op (dubbel) klikken. Nu dus niet meer.

Als iemand het antwoord heeft, hoor ik het graag :smiley:

Ik heb van alles geprobeerd, maar zonder resultaat. Kan uiteraard de foto downloaden & dan uitvergoten, maar dat lijkt me zodanig omslachtig, dat er vast een logischer manier moet zijn :confused:

1 like

Will niet meer wanneer er meerdere foto’s in een post staan.
1 foto per post en het wil wel.

Op de PC kun je altijd nog rechts klikken (muisknop) en dan ‘afbeeelding bekijken’.

Dit probleem zal waarschijnlijk niet snel worden opgelost.

1 like

Hi Myrrhman,

Bedankt voor de link! Het is jammer dat er vooralsnog geen oplossing voor is.

Wil geen oude zeur worden, maar iedere dag kom ik vertrouwde sites tegen die “vernieuwd zijn”.
Maar zelden verbeterd :face_with_raised_eyebrow: Monitoren worden groter, maar de hoeveelheid info per pagina’s nemen steeds verder af. Ondanks dat het geen mobiele versies zijn, zie ik niet meer dan op een mobieltje. Scroll me een ongeluk & het overzicht is totaal weg. Ik weet dat ik me niet moet ergeren aan brede maatschappelijke trends, maar soms vloek ik zachtjes… Leuk die modes in webdesign. Als het maar hip oogt is de functionaliteit secundair. Hup, nog meer tijd aan de computer. Ik merk zelf dat ik steeds meer gedrukte brochures aanvraag :wink: Heerlijk bladeren.

2 likes

Oh, ik geef je groot gelijk hoor :wink:

Vernieuwingen / updates maken de beleving soms weer wat beter (het citeer-systeem bijvoorbeeld). Maar veel vaker brengt het nieuwe functies en helaas ook nieuwe problemen met zich mee.
Ik ken tig fora die er stukken beter uit zien en overzichtelijker.

En ja, af en toe heerlijk in de luie stoel of op de bank met een mooi magazine of comic (in mijn geval :blush:) is zeker niet verkeerd.

Comic sans!

1 like

Dit lijkt me, met name voor het blauwe gedeelte, toch wel een probleem waar iets aan zou moeten gebeuren?

1 like

Ik snap het probleem niet of ik heb er geen last van. Wanneer ik een foto in een topic zie dan kan ik hier gewoon op drukken (iPhone) en vervolgens wordt een de grote versie getoond in een carrousel opstelling.

1 like

Zo komt helaas dit antwoord in ieder geval wel op mij over.


''Yes, this has been an “issue” since the lightboxing library was updated back in April. Prior to the update clicking on an image would display the image in its full resolution. However, when adding the ability to move between images in a single post, each half of the image became a click target to move forward or backwards in the sequence of images.

As noted above - this is not an easy issue to fix:

Sounds great, but… this (lightboxing/gallery) isn’t a plugin, nor is it code written by Discourse. It’s an external library that Discourse uses. So either:

1.Someone needs to modify the library is imported into Discourse. This might work in the short term, but could break things if the lightbox library is updated and we try to merge it in.
2.Someone needs to commit to the lightbox library with a fix, and have it be merge in by the maintainer (who doesn’t seem very active).’’


Hmmm.
In welk draadje heb je dit geprobeerd ? Kun je even een link of topictitel geven ? :slight_smile:

2 likes

Bedankt ! :+1:
Ok.
Dat is inderdaad vreemd.
Mij lukt het niet. Niet op PC en niet op mobiel.

Ook heb jij onderaan die twee diagonale pijltjes (voor ‘fullscreen’ of ‘expand’), wie ikzelf ook nergens meer zie.

Ook die zie ik in Safari op mijn Mac.

1 like

Ik zie nu, ik zie ze alleen als ik erop sta met de cursor.
Ik zie ze niet meer wanneer ik heb geklikt.

Edit: Ik heb Win10 en Android 7.0 met Chrome Dev

Ik stuur je met alle plezier orginele foto’s hoor :sunglasses:

2 likes