Hallo allen,
ik ben bezig aan een ST 96 uurwerkje en meestal hebben die een INCABLOC shockprotectie?
Deze heeft echter naar wat ik denk tenminste een KIF Satellor. Oordeel zelf!
U raadt het waarschijnlijk ik heb zo’n KIF gebroken en ben op zoek naar een andere.
In een Forster uurwerk zat er ook zo’n Kif Satellor maar blijkbaar is die toch te breed om te passen op de shockprotectie van de ST 96 Balans. Ik heb nog een complete balans met INCABloc maar ik zou graag de originele behouden.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik nu kan vinden wat het juiste veertje is dat ik nodig heb? Hoe moet ik dat opzoeken maw?
Ik hoor het graag van jullie!
Zou het deze kunnen zijn? De KIF 4-2 die discontinued is en als alternatief de Kif 3-2 krijgt?
De andere die ik probeerde zou dan de 4-3 kunnen geweest zijn want die was te groot.
Hoe weet je nu welke je nodig hebt?
https://www.cousinsuk.com/product/kif-shock-springs
Met je schuifmaat je huidige kif veertje opmeten, alle maten en informatie staan erbij.
Als 4-3 te groot is dan moet je 4-2 hebben.
Zoals je kunt zien staat het eerste nummer voor het type veertje dus nummer 3 is een hele ander vorm en gaat niet passen, en het tweede nummer is de maat
1 like
Nu nog ergens eentje te vinden want de 4-2 is bij cousins discontinued en zijn verwijzen naar de 3-2 als alternatief maar die zou dus niet passen @floris155
Gewoon even op internet zoeken of andere fournituurhandel zoals vd gevel, cousins is niet de enige
Bij Boley.de zijn ze maar die verkopen niet aan particulieren blijkbaar. Zijn er nog suggesties?
heb ze net een mailtje gestuurd.
Thx voor je reactie trouwens!