Hoe kijkt Jordy Cobelens (CEO TW Steel) naar de horlogemarkt

Kwam deze toevallig tegen in mijn timeline, vond het wel aardig om te zien hoe deze ondernemer de markt bedient met zijn horloges en hoe zijn kijk hierop is.

Voor de “liefhebber” de link naar het (video) interview

Jordy Cobelens onder meer zijn visie over het veranderende consumentengedrag van de fysieke winkel naar online, de auto- en motorsport gerelateerde marketingaanpak van TW Steel en het strikken van internationale topsporters als David Coulthard en Valentino Rossi als ‘ambassadeurs’. “Max Verstappen? Die zit helaas bij een ander merk, maar: je weet het nooit. Natuurlijk, als we een samenwerking met Max kunnen creeren als Nederlands merk met een Nederlandse topsporter, dat zou heel mooi zijn,” stelt Jordy Cobelens in de video.

4 likes

Leuk interview en erg knap hoe hij die grote hockeypunks aan de man heeft weten te brengen!
(En Valentino Rossi als ambassadeur; pretty smart.)

Verder oerlelijke horloges maar een slimme ondernemer die goed weet wat zijn doelgroep wil! :slightly_smiling_face:

2 likes

absoluut, ben benieuwd naar de aantallen die hij omzet per jaar.

Opvallend trouwens hoeveel beter jonge bedrijven als Daniel Wellington, TW Steel en MVMT social media en “online aanwezigheid” en het verkopen van online shizzle uitbuiten in vergelijking met de traditionele horlogemerken!

Iedereen zat blijkbaar te slapen in Zwitserland en Japan! :face_with_raised_eyebrow:

Of hebben ze daar geconcludeerd dat voor hun doelgroep de marketing die zij gebruiken effectiever is?
Als je nu al maanden of jaren op de wachtlijst moet staan voor sommige Zwitsers dan hebben die over gebrek aan vraag vanuit de markt iig niet te klagen toch? :wink:

2 likes

“Horloges die er duur uitzien, maar wel betaalbaar zijn”

“Het moet wel een echt verhaal zijn”

Hier haak ik af.
Gelukkig voor hem zijn er genoeg mensen die er toch nog teveel geld voor geven zodat hij weer verder kan met rondstrooien uit z’n marketingbudget.

Inderdaad opvallend. Je ziet hoe horloges nu vooral worden ge-pushed via instagram. Wanneer de gevestigde merken het daar goed doen lijkt dat vooral door gebruikers (“speedy-Tuesday”) de nieuwe merken weten dat het er alleen maar goed uit hoeft te zien op de foto om hun publiek te bereiken.

compleet andere markt, horloges van 2 a 300 euro is voor iedereen wel haalbaar, sterker de meeste zullen het benoemen als duur horloges, tot dat ze op HF komen… Als er dan ook nog eens een aansprekend figuur zijn naam aan heeft gekoppeld gaat het als warme broodjes, dat zal TH nu ook hebben met Max en die zitten qua prijs nog wat hoger.

1 like

Deze jonge horloge merken hebben ook de meeste display ruimte opgeëist bij een doorsnee juwelier. Voor veel mensen is een TW steel, Daniël Wellington of Armani, nog een betaalbaar cadeau. Een segment daarboven zullen veel mensen zichzelf moeten trakteren.

1 like

TW bedrijft gewoon politiek en strategie zoals veel jonge merken dat doen. Laten lijken of je veel horloge voor ‘weinig’ geld koopt, paar spraakmakende ambassadeurs en neven-projecten met veel media-aandacht aan je merk koppelen en de verkoop komt vanzelf. Toch een knap trucje, marketing-technisch, maar voor de meeste ‘echte’ horlogefanaten niet de juiste politiek. Voor vele is het met dergelijke horloges begonnen en op een gegeven moment ontgroei je dit en zie je de meerwaarde van een ‘echt’ horloge, of niet…