Hoe komt een horloge (zakelijk) over?

Mwoah daar nogal wat uitzonderingen op hoor

Ik vloog prive met China Airlines altijd business class toen we nog in het Verre Oosten woonden

Ik betaalde daar toeristenklas voor, maar als frequent flyer werd ik altijd ge-upgrade naar business class

En dat kan een an :wink:der aan de buitenkant niet zien

Ik heb 14 jaar alleen business class gevlogen voor mijn werk

En later zakelijk ook nog wel

Ik ben Jan 2/3 modaal maar een Rolex is voor mij op dit moment prima te doen als ik zou willen.

1 like

Wat hoor ik nou? Is Rolex weer exclusief geworden?

1 like

Als je voor de overheid werkt als zzp’er zou ik je aanraden om niet met een Rollie om naar je klus te komen. Ik merk dat een modaal horloge het best werkt in deze kringen. :blush:

Maar alleen omdat die slecht verkrijgbaar is, is kwaliteitsdingetje ofzo… :smirk:

1 like

Gefeliciteerd. Dat heb je snel gedaan!

4 likes

Tuurlijk zijn er uitzonderingen. Bijvoorbeeld als je thuis bij jouw ouders of in een kartonnen doos woont.

3 likes

Nog even de belastingaangifte afwachten maar ja, is erg hard gegaan. Ben er ook erg trots op.

1 like

niet de vintage stukken die ik bedoel.

Er is een enorme reikwijdte in de waarde van vintage stukken. Voor 15K heb je al een small crown James Bond sub en dan kun je zelfs te veel hebben betaald. Maar je kunt er ook 100K aan kwijt zijn en een superdeal hebben. Om te snappen waar dat verschil precies in zit heb je veel specifieke kennis nodig. Die specifieke kennis is alleen te verkrijgen met veel passie en doorzettingsvermogen.

Dit is totaal anders bij moderne stukken. Die zijn allemaal redelijk hetzelfde. Een Batman is een Batman. Klaar. Daar heb je niet veel kennis voor nodig.

Vandaar mijn opmerking: als iemand vintage topstukken draagt, is het waarschijnlijk een liefhebber met veel kennis.

1 like

Met vermogen neemt (als het goed is) de kunde en verantwoording toe

Belastingaangifte afwachten? Hoezo? Belastingaangifte doe je toch aan het begin van het jaar? Verwacht je wat terug waardoor je de Rolex dan in ene wel kan betalen?

1 like

Wat vindt @Mr_Broke van deze discussie?

1 like

Juist, over een paar maanden dus. :smiley:

Verwacht juist niks te hoeven betalen en nee, ik ga geen Rolex kopen.

1 like

Ik vraag ook niet of je een Rolex gaat kopen. Je stelt een paar maanden geleden dat je een Reduced niet lan betalen, dus vandaar de vraag of je een Rolex nu dan in ene wel kan betalen. :wink:

1 like

Tjah, van geen budget naar 2/3 keer modaal in 4 mnd, dat klinkt gek. En als je inkomen dan zo sterk omhoog schiet, hoezo verwacht je dan niet te hoeven (bij?!)betalen? En wat gebeurt er over een paar maanden? Mijn beschikking doet er altijd wel wat langer over. Het klinkt allemaal een beetje eigenaardig, zo bij elkaar… :man_shrugging:t2:

Anyway, iemand al een suggestie wat een mooi middle of the road zakelijk horloge zou kunnen zijn? Soort zakelijk GADA?

1 like

Simpel, heel zuinig aan geleefd en gespaard. Genoeg gespaard om een Rolex te kunnen kopen dus als het mij is gelukt vanaf april, dan zou Jan Modaal het ook moeten kunnen als de wil er is. Daar ging mijn reactie over.

Volgens mij bedoelde @None 2/3e als in tweederde van modaal.

Tissot PRX?
Longines Conquest?

Geen idee :joy: zou me er niet te druk over maken

Juist, tweederde van modaal inkomen.

1 like