Hoe komt een horloge (zakelijk) over?

Dat is nou net het probleem bij jou en bij vele. Je hebt je oordeel in je hoofd al klaar.

Zo werkt het helaas. Maar zo is het meestal niet.

3 likes

Ik lees en begrijp je betoog. En ik zou dat oprecht ook wel willen zeggen. Maar de praktijk is anders.

Je hoeft namelijk niet iedereen te laten zien dat je het goed hebt. Dat mag wel, maar het hoeft niet. Daar zit een nuance.

Het siert de mens zoveel als je voor jezelf weet dat je succes hebt en vanalles kan doen en kopen, maar dat hoeft niet tentoongesteld te worden hè.

Je hoeft niet in je 911 naar je klanten te rijden. Nee dat doe je in je nette ‘normale’ auto.

Niemand die dan oordeelt en niemand die beledigt zou kunnen zijn.

Immers, hard werken kan tot succes leiden, maar als je succesvol eruit ziet wil niet zeggen dat je hard werkt of hard gewerkt hebt.

1 like

Kijk, het voordeel van mijn houding, en dat is ook letterlijk de betekenis van m’n nickname op dit forum, is dat ik bereid ben om m’n mening aan te passen als nieuwe feiten daartoe nopen.

Shit, ik heb meer dan één goede vriend die zowel een BMW rijdt als ook een Rolex heeft, nu ik er bij nadenk.

Mooi :sunglasses:

1 like

Ik heb dozijnen PowerPoints en rapporten gemaakt en ik ken die manipulatieplaatjes. Daar kun je je audience elk willekeurig bos mee in sturen.

3 likes

Nóóit iemand vertrouwen die ijsbergen als metafoor gebruikt. Nooit!

Onzin.

Hele volksstammen allochtone èn autochtone arbeiderskinderen hebben inmiddels goede opleidingen, goede banen danwel ondernemingen, koopwoningen, automobielen en koopkracht in overvloed.

IMG_1572

3 likes

Ik had eens een directeur die zo’n motivatiegoeroeboekje had gelezen en daar helemaal lyrisch van was. “Als je zo’n glas-half-leeg-half-vol-discussie krijgt” zei hij, “dan moet je vragen waar de kraan is!”

“Nee dank u” zei ik, “niet in m’n whisky.”
Sloeg niet aan. Dat hebben m’n comebacks wel vaker. :laughing::laughing::laughing::call_me_hand:

3 likes

:joy::100:

1 like

Nietes.

https://www.socialevraagstukken.nl/sociale-daling-neemt-steeds-meer-toe/

https://www.socialevraagstukken.nl/van-een-dubbeltje-naar-een-kwartje-kan-het-nog/

Vroeger was dat ooit zo, dat er goede sociale mobiliteit was, maar na 20 jaar neoliberaal beleid is dat niet meer zo.

Bovendien was op z’n best de sociale mobiliteit uit de armste groepen eens 15% van zo’n groep die het een treetje beter deed dan de ouders. Dat was dan uitzonderlijk goede mobiliteit.

Tot slot kijken al de studies met name naar inkomen, terwijl het opbouwen van significant vermogen buiten schot blijft, wat nog veel zeldzamer is.

Jouw uitspraak dat dat onzin is is dus de grootst mogelijke

:thinking::wink::shushing_face:

1 like

en vervolgens

Eigenlijk zeg je dat er sociale mobiliteit is maar dat deze ‘vroeger’, als in twintig jaar geleden groter was.

Ergo er is helegaar geen gebrek aan sociale mobiliteit.

Ik citeer het CBS maar even

De achterstand op sociaaleconomisch terrein van mensen met een herkomst buiten Nederland speelt al decennia lang, maar er is wel een inhaalslag gaande

:wink::shushing_face:

1 like

Veel mensen die kunnen kopen wat ze willen kopen geen dure horloges

2 likes

Geld maakt niet gelukkig maar gebrek aan geld toch nondeju wél erg ongelukkig… Daarnaast boeit het 99,9% van de wereld geen reet wat je om de pols draagt.

Bovendien zal het ook afhangen van de markt waar je in werkt… Ik zit in het vastgoed. Daar is het heel gebruikelijk

1 like

Haha, meesterlijk! Velen in mijn familie zijn erg goed terecht gekomen. Universitair opgeleid, hoogkaratige banen en carrières, hoogkaratige partners, slimme koters, dure sporten en hobbies, topvakanties, tophoreca, geslaagde parties, Rotary, noem maar op. En geen één van hen draagt een horloge duurder dan 500 Euro. Hebben ze niet nodig, al hun relaties weten zonder polsbling ook wel wat ze waard zijn en wat ze kunnen. Ik had ook beter kunnen scoren, maar was te lui. Mijn duurste horloge zit iets boven de mille.

2 likes

IMG_1572

Wat draagt hij eigenlijk (zakelijk)?
Ik kan het niet goed zien

2 likes

Een Velona en zijn zoon in inmiddels een Rolex.

1 like

Ik snap wat je zegt, maar er is imho wel verschil tussen iemand die een 911 rijdt om te laten zien hoe goed hij het wel niet heeft; of iemand die een 911 rijdt omdat hij liefhebber is. Zelfde voor een horloge. Ik heb zelf het idee dat wel snel door te hebben door de wijze waarop iemand over zijn auto of horloge spreekt. Sommigen hebben geen idee wat ze eigenlijk precies rijden of dragen, dan weet je al genoeg :stuck_out_tongue:

1 like

Je leest gemakshalve over het feit heen dat “goede” sociale mobiliteit 15% van de armsten betreft die meer gaan verdienen dan de ouders, maar nog steeds geen kapitaal op bouwen. Je leest dus ook niet dat wat zij “goed” vinden, “goed” is omdat de rest van de wereld het nog kutter had, maar of ik het ook “goed” vind is vers twee.

Kortom: Uiterst selectief geshopt om een bestaand en hardnekkig probleem proberen weg te bonjouren. Tja.

Bij mij gaat het toch echt om de persoon zelf, gouden rolex, casio, patek, alles heeft zijn redenen.
Waarom iemand afrekenen op wat ie draagt, achter elk horloge zit een mens toch?

2 likes

Een horloge is een blok staal. Of goud, platinum, titanium of keramiek.
Ga je iemand die in 2006 6K van zijn eerste loon samengespaard heeft voor zijn droom-tweedehandse AP RO op dezelfde manier bekijken als de man die er in 2021 160K voor neerlegde?

1 like