Hoe krijg ik de stem uit een Seiko LM

Was vandaag begonnen aan een Seiko LM 5606 5070, maar om het uurwerk uit de kast te krijgen moet ik eerst de stem eruit zien te krijgen.
Iemand een idee hoe die eruit gaat? Ik wil er niet te hard aan gaan trekken. Beter eerste even hier vragen voordat er iets kapot gaat.

1 like

Als ik mij niet vergis moet dat bij de inkeping op 4. Er moet een palletje zichtbaar komen wanneer de stem volledig ingedrukt is. Zo niet: kijk bij welke stand die wel tevoorschijn komt.

2 likes

Ja, klopt. Ik zie dat palletje wel maar kan het alleen wegdrukken onder het blad. Die zelfde beweging maakt dat palletje ook als ik de knop uitrek en induw. Ik heb al enkele bewegingen geprobeerd te maken met het palletje, maar de stem komt niet los. Geen idee waar ik met dat palletje heen moet om de stem los te krijgen.

1 like

Naar beneden duwen (met beleid) om de stemklemming los te maken.

2 likes

Zal het nog eens gaan proberen. Thanks :+1:

1 like

Yes victory, hij is eruit.
Inderdaad even naar onder drukken, had dat eerder al eens geprobeerd maar kwam toen niet los. Nu gelukkig wel.:+1:

Morgen verder met reinigen, ding is best goor. Huidvet en haartjes, :face_vomiting:
Alhoewel het uurwerk zelf er redelijk uitziet.

6 likes

Van deze Seiko LM 5606 5070, is de veer gebroken, zoek dus een nieuwe.
Heeft iemand er toevallig een liggen die ik kan overnemen?

Op de foto nog heel, maar met poging terug in de veerton te plaatsen, had ie er geen zin meer in.