Aan mijn Casio zit een gevouwen stalen band en deze is veel te lang. Het lukt met echter niet deze korter te krijgen.
Het ziet er zo uit:
Het lijkt mij dat het pijltje aangeeft welke kant er iets uit moet. Daarnaast zit een opening en daar zou iets moeten schuiven. Ik krijg er echter geen enkele beweging in.
Toch zal je met iets puntigs, maar niet scherp, in de opening aan de achterkant waar het pijltje staat druk moeten uitoefenen om zodoende het asje(plat) op te schuiven het is wel even gepiel maar als je even geduld hebt moet het lukken
In de opening een schroevendraaier insteken en duwen naar de richting van de pijl.
Deze stukjes zitten soms zeer vast. Een beetje olie aan het uit te duwen stukje doen (aan het pijltje) en komt makkelijk los.
ik heb ook zo’n soort band gehad … ik wist hoe het moest maar die seiko band zat verrekte vast …
enige voordeel was dat het niet mijn horloge was …
na goed, ik had hem wel betaald
Het is inmiddels gelukt. Ik had ongeveer bedacht waar ik hem lost moest halen en juist die eerste zat muurvast. Band is daar nu wat beschadigd maar ik heb een behoorlijk stuk niet nodig dus nu zit hij goed!!
Het is inmiddels gelukt. Ik had ongeveer bedacht
waar ik hem lost moest halen en juist die eerste
zat muurvast. Band is daar nu wat beschadigd
Ik snap wat je bedoelt. Ik had dat ook met een Casio Protrek. Normaal verstel ik zelf m’n bandjes, maar daarmee lukte het totaal niet. Dus ging ik ermee naar de horlogemaker. Die kreeg em er ook niet 123 uit. Met wat geweld is dat uiteindelijk wel gelukt. Met als gevolg dat de zwarte PVD band wel bekrast is geraakt.