Hoe krijg ik deze open?

Sesam open u, werkt niet.

Wat wel? Hoe krijg ik dit Lip horloge open?

Volgens mij toch gewoon met zo’n verstelbare sleutel. De ring met de uitsparingen is (denk ik) een losse ring welke het achterdeksel op z’n plaats houdt. Het deksel heeft dus geen schroefdraad.

suc6
rombo

Geen idee. Als je er niet uitkomt en je hebt er genoeg van, mag je 'm zo doorsturen naar me; ik zal er goed voor zorgen! (Ik hoef niet eens de wijzerplaat te zien om te weten dat dit iets moois is! Lip!)

Menno

Wat rombo319 zegt klopt. Dit horloge heeft een ring met schroefdraad die het deksel op zijn plaats houdt.

rombo319 Schreef:

Volgens mij toch gewoon met zo’n verstelbare
sleutel. De ring met de uitsparingen is (denk ik)
een losse ring welke het achterdeksel op z’n
plaats houdt. Het deksel heeft dus geen
schroefdraad.

Volgens mij klopt dat. Je hebt een opener met tapse punten nodig, zoals deze:

http://www.uhrenarmband-versand.de/Uhrenbandversand-p6709h36s38-Gehaeusedeckeloeffne.html

Hier even een foto van mijn Rodina, die net zo’n achterdeksel heeft:

Absoluut juist ! Gewoon de ring met de beschreven (puntige, geen rechthoekige) opener losschroeven en het deksel komt er vanzelf af.

MVG,

Chris.

Dank u allen. Ik heb niet zo’n opener, maar één met 3 punten en die zijn te dik. Iets voor de volgende Rikketik dan maar.

voorzichtig openen met een schuifmaat of schaar die er goed inpast wil ook wel eens lukken, wel goed intapen die kast!

Ja. En anders kun je er nog altijd…

Als je wat avontuurlijk bent aangelegt kan je dit proberen,horloge vastklemmen,kleine schroevendraaier schuin in de uitsparing,tikkie geven met ligtehamer[wel de goeie kant optikken]en met een beetje geluk komt hij wel los[ik weet het dit is vandalisme voor de meeste mensen]

Mij is altijd geleerd om gereedschap alleen te gebruiken waar het voor ontworpen is.
door schade en schande (en smoesjes als ff snel) heb ik ervaren dat al die oudere wijze mannen gelijk hadden. in een aantal gevallen gaat het goed maar als het maximaal niet uitkomt gaat het fout.
dat geld ook voor het openen van horloges aan de achterzijde met scharen etc.
Lijkt me zonde om deze Lip eenmalig maar permanent te verfraaien met lidtekens en diepe krassen op en om het deksel.
geduld tot de volgende rikketik of iemand in de buurt met de goede spullen vinden.
groet

Mee eens !!
De techniek van MC resulteert ongetwijfe;d in onherstelbare schade aan de ring. en dat is gewoon jammer.
Ik zou even langs een juwelier gaan en vriendelijk vragen of ze de ring voor je zouden willen losdraaien.

Bas