Hoe krijg ik die band eraf?

Ik ben mijn stalen band op mijn Tag Heuer 4000 een beetje zat. De juwelier heeft hem er destijds opgezet maar ik weet niet hoe ik hem er af krijg. De opzetstukken zijn massief en het lijkt wel of er pushpins in zitten ipv springbars. Kan dit op een makkelijke manier of wordt het gewoon de pin eruit zien te drukken?

Slijptol?

Nee, inderdaad als het vaste pennen zijn deze proberen ‘door te drukken’ met een smalle stift en dan ‘uit te trekken’ met een tangetje…

Grrr. mijn banduitdrukker is gebroken. Ik moet even wat anders verzinnen. Enne die slijptol gebruik ik als laatste redmiddel. :wink:

Ik kan me niet voorstellen dat er vaste pinnen in zitten. Heb je geen foto van de achterkant?

Zal ik vanavond even maken. Gaat wel met kunstlicht dus de kwalitiet zal niet top zijn.

Maakt niet uit, alleen om een indicatie te krijgen van hoe die band aan de kast vast zit.

Op bovenstaande foto zie ik op beide bandaanzetten, naar boven wijzend, een klein gaatje. Dit lijkt mij het gaatje om de ‘push-bar’ in te kunnen drukken om zo de band te verwijderen. Ik denk dat een paperclip voldoet (slijptol… ;)).

Gerwin

Ik heb ff wat fotos “geleend” kan je de achterkant bekijken Henrik. Misschien verkoop ik de band wel. Weet alleen ff niet wat een redelijke prijs is.

Gewoon paperclip/naald oid in de gaatjes zijkant kast drukken toch?
Drukken en tegelijkertijd de band in “min of meer een rechte lijn” van de kast af bewegen.

Lijkt mij ook de juiste methode.

Zitten waarschijnlijk verende stiften in.

Met een bandentooltje zou dat makkelijk moeten gaan, zoniet kan een dunne paperclip o.i.d. ook helpen.

Kans is ook dat je ze aan beide zijden tegelijk moet indrukken, wil de band loskomen.

Alvast success gewenst !

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.

Volgens mij zitten er geen springveren in maar ik ga vanavond even proberen.

Nou dat ging niet zonder vloek of stoot. De paperclip die ik had was te dik en toen heb ik maar een haakje van een kerstbal gebruikt. De kastpennen zitten in een hulsje. Piepklein allemaal en zonder het juiste gereedschap zeer lastig te verwijderen. Ik heb maar even de oude leren band er weer op gezet maar binnenkort komt er een racingband op waarna ik de orginele gesp ook ga overzetten. Van het eindresultaat komt nog een foto. Even geduld want de band is onderweg.

Eindelijk los.

De kastpennen met de hulsjes.

Proficiat !

Straf spul bij Tag Heuer, zo te zien :slight_smile:

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.

Goed gedaan! Dat systeem kende ik eerlijk gezegd nog niet.

Ik kende het ook niet. De band zat er al 10 jaar op. Ik ben hem nu maar even aan het reinigen.Ik denk dat ik wel even een paar nieuwe kastpennen ga halen voor de toekomst.

Doe maar meteen “normale” pushpins…

Wat bedoel je met “normale”. Ik zou graag een iets simpeler alternartief hebben. Ik heb nog kramp in mijn hand.

Simpeler dan pushpins?

Eén enkele pin zou makkelijker zijn volgens mij dan een hulsje met een pinnetje erin. Ik weet alleen niet hoe ik die op maat kan krijgen. Deze zaten erg stevig vast. Ik neem aan dat je met “normale” soortgelijke pins bedoelt welke in een seiko schakel zitten.

Ik dacht dat je de bevestiging aan de kast bedoelde. Daar zet je een pushpin in. VOor de schakels weet ik het niet, Gewoon doen wat erin hoort.