Hoe krijg ik die band op mijn Marinemaster?

Hi guys, ik heb jullie hulp nodig. Op internet valt hier wel wat over te vinden, maar ben nog niet op die info gestuit waar ik helemaal een overtuigend gevoel bij krijg…

Graag wil ik mijn Seiko Marinemaster (sbdx001)op rubber gaan dragen. En dan een andere band dan de standaard meegeleverde band.

Metalen band eraf… He… Fat push pins… Die passen niet door mijn rubberen band. Ik voel er niet voor te gaan klooien met spul om die push pins er alsnog doorheen te douwen. Standaard push pins zijn bij de uiteinden te smal, waardoor het geheel los komt te zitten. Dat wil ik toch ook niet.

Dus: welke A1 kwaliteit push pins passen naadloos door een gewone band, en zijn aan het uiteinde even dik als de seikos?

Dank!

Wjean op Ebay verkoopt dunne springbars met dikke uiteinden.

20mm Rolex pushpins werken goed. De oude zonder kraag, de mm heeft lugholes kraagloos kan dus en zit goed strak tegen de kast.

Je rubber band in heet water leggen. Het rubber wordt zacht. Desnoods gebruik je een drupje dreft om de pushpin gemakkelijker door te voeren.

Nog een tip: Als je rubberband stug is, is dit het juiste moment de band op te rollen zodat het beter vormt naar je pols.

Hallo Warroo,

'Je rubber band in heet water leggen. Het rubber wordt zacht. Desnoods gebruik je een drupje dreft om de pushpin gemakkelijker door te voeren.

Nog een tip: Als je rubberband stug is, is dit het juiste moment de band op te rollen zodat het beter vormt naar je pols.’

Dit is idd een goeie tip!

En een touwtje of elastiekje rond de opgerolde band doen
anders brand je de vinger in het bijna kokend hete water;)

De push pins krijg je er later waarschijnlijk niet meer zonder
beschadigen uit.
Heb ik ook met een composite-band.
Dus gewoon in de band laten zitten een een extra setje pushpins
bij Monsterwatches bestellen.:~

Grt.

Dank allen!! Ik ga het proberen…

Gelukt. De Hevea (hirsch) holes bleken na de band opgewarmd te hebben groot genoeg. Helaas bleek de 20mm band na montage te smal. Dus nu een 22mm onderweg en hopen dat ik de spring bars er weer uitkrijg.

Groet,

W

22mm is te breed voor de MM. Door het wringen om de pinnetjes erin te krijgen is het rubber wat ingeschurkt.

Welke band is dit?

Pinnen er inderdaad in laten zitten. Trouwens Monsterwatches verkoopt de MM300 band ook los tegenwoordig :wink:

drex Schreef:

Hallo Warroo,

'Je rubber band in heet water leggen. Het rubber
wordt zacht. Desnoods gebruik je een drupje dreft
om de pushpin gemakkelijker door te voeren.

Nog een tip: Als je rubberband stug is, is dit het
juiste moment de band op te rollen zodat het beter
vormt naar je pols.’

Dit is idd een goeie tip!

En een touwtje of elastiekje rond de opgerolde
band doen
anders brand je de vinger in het bijna kokend hete
water;)

De push pins krijg je er later waarschijnlijk niet
meer zonder
beschadigen uit.
Heb ik ook met een composite-band.