Hoe krijg ik dit uurwerkje uit de kast?

Beste forumleden,

Gisteren heb ik een hier van het forum overgenomen Geckota binnen gekregen, leuk horloge voor erbij, dacht ik. Bij aankomst stond de kroon van het horloge open waardoor er condens in lijkt te zijn gekomen tijdens transport. Bij nadere inspectie schrok ik van de binnenkant van het glas, overdreven zichtbaar door de overbelichting :sweat_smile: (zie foto).

Nu wilde ik kijken wat het precies is, maar ik krijg het uurwerkje (Miyota 6s20) er niet uit. Kroontje al eens losgehaald waardoor het geheel wel vrij kan bewegen, maar hij valt er niet uit.
Heeft iemand hier de gouden tip? :grin:

Foto van de binnenkant;

Indrukken waar push staat en dan de kroon eruit trekken zou het moeten doen.

Heel hard in hoesten. En roepen dat je Corona hebt…

5 likes

Vertel hem dat je hem nog steeds accepteert als hij uit de kast komt. Maar je kunt hem niet pushen, het moet uit hemzelf komen.

:rainbow:

24 likes

Daar zitten de krassen toch niet op?

:ok_hand::rofl:

1 like

Ik weet ook niet of het krassen zijn. Het lijkt wel alsof het bevroren is :sweat_smile:. Alles wat je op de foto ziet zit aan de binnenkant.

Dat lukte me, helaas wilt de binnenkant er niet uit vallen…

:joy:

Nee, je moet eerst de kroon er uit trekken. Dus ‘push’ + kroon er uit. En dan het uurwerk.

Ah sorry, te snel gelezen. Het lukt niet.

Kroon gaat er inderdaad gemakkelijk uit.
Kan het zo zijn dat uurwerkje via de voorkant er in is gegaan? In dat geval waag ik me er maar niet meer aan :thinking:

Ik denk het niet. Houden de chrono pushers her geheel niet op z’n plek?

Hahahahaha, koning!

2 likes

Nee, ook die zitten niet in de weg

Even proberen met een schroevendraaiertje de tegenoverliggende kant van de pushers iets te lichten.

1 like

Ga ik eens proberen, dankje!

Ook mijn eerste gedachte, een homo 2punt0 uurwerkje :sunglasses:

1 like

Als dat niet lukt, toch even langs de bezel zoeken naar een inkeping.

1 like

Sorry Inca maar dat doe ik al decennia :scream:

1 like

Even een praktische tip, haal de batterij er direct uit bij verdenking van vochtschade… Anders ga je nat.

2 likes

Leuke woordspeling :joy:
Maar, ik heb ‘m er maar even uitgehaald :+1:t3:

1 like

Het glaasje is gesprongen/gebarsten. Wellicht net iets te groot voor de sponning en daardoor onder te hoge spanning?