Beste HF leden,
Ik heb hier de oude Gabriel, nu wil ik toch de wijzerplaat ietsje netter maken. Achterop zit een ronde deksel.
Maar de dial is vierkant en te groot om mee door de ronding te komen.
Je kunt ook de kast nergens , zeg maar in tweeen openen.
Het is één massief stuk. Rara hoe geraak ik aan de wijzerplaat
Gr Roel
Misschien blijft het vierkante deel zitten
ziet er inderdaad uit alsof het witte deel een ander deel is. Het bruine deel past wel door het gat aan de achterkant denk ik.
Het lijkt er veel op, dat de markerring blijft zitten. Dus gewoon vanaf de achterkant, de eventuele schroefjes van de werkring los en dan moet het uurwerk eruit komen.
Hoe kom ik dan aan de wijzerplaat?
De bruine wijzerplaat komt mee
Aja dat klopt wel, misschien dan het glas eruit duwen?
Klopt dat is hem.
Wat ik terug vind is dat Gabriel , in Frankrijk in elkaar werd gezet, mijn datum is ook twee talig NL en FR
Zou me niks verwonderen als het Belgisch is , vanwege twee talen, net zoals als verdal toepastte
Heb jij de jouwe al eens helemaal uiteen gedaan?
Nee. Hij loopt gewoon goed en ik draag hem zeer zelden.
Velona is trouwens een merk dat exclusief bij de V&D werd verkocht hier in Nederland.
Je deze loopt ook heel goed, ETA hé:slight_smile:maar ik zou graag de wijzerplaat was netter maken.
Als het stofjes zijn op de wijzerplaat dan zou je dat kunnen doen.
Maar verder zou ik van de wijzerplaat af blijven. Je maakt het alleen erger in de meeste gevallen
Er zit veel stof in de hoeken van de ring, daarmee. misschien gewoon uitblazen en verder afblijven.
Toch open gemaakt, glas kon er gewoon uit geduwd, glas ring schoongemaakt. De buiten ring in sopje gelegd met dreft en warm water, kwam er na 15 minuten als nieuw uit. Van de binnendial afgebleven.
In elkaar en hopla , toch ietsje leuker om naar te kijken.
Knap gedaan! Mazzel dat de streepjes bleven zitten.
Wat een verschil! Netjes gedaan.
Ik heb niks moeten wrijven, gewoon in sopje. afspoelen en drogen