Er zijn meerdere “onafhankelijke” websites waar horloges worden gereviewd. Deze sites lezen de meesten ook wel. Denk bv aan wornandwound, ablogtowatch maar ook hodinkee.
Ik kan mij letterlijk geen enkele review op deze of andere soortgelijke sites herinneren waarbij een horloge er echt slecht af kwam. Net ook weer een review gelezen over de Sinn 556i. Zeker geen slecht horloge, maar wel voor die prijs. Er is niets speciaals aan, behalve dat het een goed gemaakt horloge is. De enige opmerking die wordt gemaakt en die niet overkomelijk is, is de lume.
Als je bv Top Gear neemt dan wordt wanneer een auto slecht is, ook in vergelijking wat je ervoor betaald het ook zo genoemd. Waarom gebeurt dat niet op deze sites? Heeft het met geld te maken?
Weet iemand wel een review op een gerenommeerde site waarin een horloge echt als slecht wordt betiteld?
Er zitten sites tussen die de horloges ook leveren waar ze een review over gemaakt hebben.
Het gebeurt soms dat ze eerst een horloge de hemel in prijzen en ze daarna gaan leveren omdat ze enthousiast zijn over het merk.
Ook omgekeerd is het geval eerst een merk of type gaan leveren en er daarna een lovende review over maken ookal is de review oprecht het ruikt dan toch naar kopers lokken met mooie praatjes.
Als ik echt het naadje van de kous zou willen weten over een horloge zou ik eerst hier (of op een ander forum)naar bezitters van een horloge vragen wat hun ervaring is, dat is vaak anders dan een reviewer die een horloge even een paar uur voor z’n neus heeft liggen.
Maar sommige reviewers maken het wel erg bont Quote: it’s a Rolex without the badge and pricetag…