hoe laat is het?

Ik weet dat deze vraag op de dag van vandaag wel niet meer zo vaak gesteld zal worden maar,
Het zal iedereen wel eens overkomen zijn dat iemand dit vroeg,
Maar wat antwoordt je dan?

Het is bv.: 14:12u dan rond ik gewoonlijk af en zeg:
het is tien na twee :blush:

denk wel niet dat de vrager ook het ā€œjuisteā€ uur hoeft te weten maar ongeveer,
maar nu vraag ik me af een vrijdagavond vraagje :stuck_out_tongue: wat anderen zoal doen, gaan die tot op de minuut zeggen hoe laat het is?
Hoe doen jullie het met die vraag?

En,…. Ik hoef niet te weten hoe laat het is :laughing:

3 likes

Jij verveelt je echt op je werk hƩ :sweat_smile:?

12 likes

nop! ik werk niet meer,
ben met pensioen :stuck_out_tongue: :laughing:

9 likes

Tijd voor bier.
:beers:

5 likes

In mijn vroege jeugd kon je nog een nummer bellen om te weten hoe laat het was. Dan kreeg je een damesstem aan de lijn. 'Bij de volgende toon is het … '.

Dat is hoe ik het nu zelf ook meestal doe.

17 likes

Als Groninger, die geƫmigreerd is naar het Westen, herken ik noorderlingen altijd aan de xx:20 of xx:40.

On topic: ik rond altijd af, dus 5 over, 10 over et cetera.

1 like

:rofl:daar gaat de vrager weinig aan hebben :sweat_smile:

1 like

4 likes

heb ik ook eens gedaan, maar draaide per ongeluk het nummer van de politie :dizzy_face:
toch maar raar als je dan hoort ā€˜met de politie’
na enige seconden vroeg ik ā€˜hoe laat is het’ en legde dan maar op :rofl:
echt waar gebeurt :grinning:

3 likes

Kwart voor half bier zeg ik meestal.

3 likes

002

3 likes

Ik zeg dan altijd. Daar is geen zinnig antwoord op te geven. Dat verandert met de seconde.

7 likes

Sowieso tot op de minuut, meestal tot op de seconde (maar dat hangt een beetje af van de vermoedelijke afwijking van het betreffende horloge)

2 likes

Nu het toch over tijd gaat… en juist iet gelezen over afwijking van uurwerk zelf…
Vraag : een uurwerk is COSC gekeurd (breitling als vb)…dus eigenlijk moet het precies mechanisch gezien juist lopen… maar dat kan dus niet… Wat is de maximum afwijking… is dat nog altijd -4 sec achter tot +6 sec voor.?
Waar vind ik er meer over ?

Nog altijd -4 tot +6 voor een COSC :+1:

2 likes

:+1:

Ik gebruik deze vraag om uitgebreid naar mijn horloge te kijken.

Al kan ik mij niet herinneren dat iemand mij deze vraag de afgelopen jaren heeft gesteld :joy: Logisch ook, iedereen heeft minimaal een telefoon bij zich, ook al is dat hier vloeken in de kerk…

1 like

ā€œTien over de dikke, en de dunne komt hem achternaā€. Dat was de geijkte reactie vroeger thuis, waar we ƩƩn regulateurklok aan de muur hadden hangen waarvan mijn vader het opwindgat voor het slagwerk met een pleister afplakte omdat hij niet tegen de herrie kon :rofl:…

2 likes

Zeker als het een geheelonthouder is :wink:.

1 like

TLDR, tijd voor bier.

1 like