Hoe laat men z’n automaat ‘s nachts achter

Zo is dat, er zijn belangrijkere dingen in het leven dan een paar seconden afwijking afhankelijk van hoe het horloge ligt.

Gewoon een radio of GPS gestuurde quartz kopen als je daar wakker van ligt.

Vind mijn vrouw niet leuk, zo’n stuk metaal tegen haar lichaam als ik mijn linkerarm om haar heen sla 's nachts.

1 like

Daar zit nog wat afregel werk in de balans.
:thinking:

1 like

Dat is toch wel direct een conclusie of twee teveel trekken hè

29 likes

Gewoon in de box, en de volgende dag gaat er vaak toch een ander mee. Dus zal mij verder een zorg zijn.

1 like

Bijzonder dat veel mensen hun automaat in een watchwinder doen.
De meeste horloges hebben een powereserve van 2 dagen. Als je hem dan nog niet gedragen hebt, draag je waarschijnlijk een ander horloge.
En een stilstaand horloge slijt minder dan een horloge wat altijd op gang wordt gehouden (als je het niet draagt).
Op het moment dat je dat horloge weer wil dragen heb je een mooi moment om extra van je horloge te genieten terwijl je het instelt.

6 likes

Zo denk ik er ook over zeker gezien mijn automaten voor de autist in mij teveel afwijken om die een aaantal dagen lekker door te laten tikken. Afgezien van die ene die dan wel 1 sec per dag loopt en een reserve van ruim 3 dagen heeft maar die draag ik dan wel weer vaker dan dat.

1 like

Fantastisch :rofl::rofl:

2 likes

Ja is dit zo? Hoorde laatst iemand die zei dat dan alle olie etc uitdroogt als ie te lang stil ligt en dat t voor een automatisch horloge beter is continu te blijven tikken? Jouw theorie over stil=minder slijtage klinkt mij namelijk logischer da continu bewegen.

Selitta SW200 lopen eigenlijk prima op de rug.

Seiko 4r schijn je het beste met 12 uur naar biven te stallen anders loopt die te snel.

De myota 8 in de citizen maakt het nog bonter. Moet nog uitzoek wat het beste is qua accuratesse. Maar op de rug is niet ideaal :sweat_smile:

1 like

Gewoon in zijn P !

Nee. Heeeeel vroeger met natuurlijke olie misschien. Met moderne olie niet.

2 likes

Valt heel erg mee. Dan moet ie weken/maand(en) stilliggen.
Bijkomend voordeel is, als je je automaat weer pakt om te dragen, dat je hem weer precies op tijd zet. Als je het horloge in de winder laat zitten blijft de afwijking oplopen en moet je hem alsnog goed zetten.

3 likes

Om mijn pols, bevalt prima.

Wat ben ik blij met mijn quartz.
Loopt altijd optimaal, cosc gecertificeerd

2 likes

De mijne in hun doosje, in de toekomst in de watchbox maar ik moet hem nog kopen :yum:.
De ander in men werkrugzak gewoon zo in het voorzakje, het is mijn beater dus die moet wel wat meer verdragen :wink:

Zijn idd veel minder gevoelig voor positie. Wel zijn ze gevoeliger op olie. Wordt dit een beetje te oud dan gaat het mis en gaan ze achterlopen.

Een lekker ding die Smiths :+1:

1 like

pg1963Trustlevel-3

11 u

Vind mijn vrouw niet leuk, zo’n stuk metaal tegen haar lichaam als ik mijn linkerarm om haar heen sla 's,nachts.

Ach als je als ik bijna 35 jaar getrouwd ben heb je daar geen last meer van.

1 like