Hoe lang mag een pakket onderweg zijn

Even een vraag voor mijn gemoedsrust …

Via een ander forum (WUS) heb ik een horloge gekocht welke vanuit Saudi opgestuurd is. Nu is het pakket al sinds 11 januari onderweg en heeft sinds 15 januari de status ‘Departed to Amsterdam’. Ik begin me nu toch wel wat zorgen te maken. Terecht of niet? Of werken de koeriers daar nog per kameel?

1 like

Tracking info is niet altijd even goed up to date. Mijn pakketje stond volgens mij 12 dagen als “insert item into bag”. En toen 12 dagen later opeens zonder de info te updaten kon ik het pakketje halen bij het postkantoor.

1 like

Lijkt me vooralsnog niets aan de hand, het is slechts 12 dagen onderweg vanuit Saudi Arabie.

3 likes

Ik neem aan dat je toen een berichtje van PostNL ontving dat het pakket klaar lag?

Ja een kaartje in de brievenbus. Geheel onverwachts voor mij omdat de tracking info niet up to date was.

Thanks. Dus no worries vooralsnog … :wink:

1 like

Inderdaad zou ik me (nog) geen zorgen maken. Vanuit dat soort landen duurt het vaak wat langer is mijn ervaring en daarnaast kan het pakje ook een hele tijd bij de douane in Amsterdam liggen. Dat is mij meerdere keren overkomen en dat zie je niet altijd meteen aan de scan gegevens. Kan best dat je een dezer dagen ineens de scan ziet verschijnen en dan is je pakje er b.v. al de volgende dag :slight_smile:

1 like

Er staat me iets bij dat je via een website kunt checken of iets bij de douane ligt, maar geen idee meer waar dat was. Niet via de site van PostNL Internationaal iig.

Ik wacht (rustig) af.

Fijn weekend HFers!

1 like

Ik heb ze weleens gebeld toen het me te gek werd…maar dat werd niet op prijs gesteld en eindigde in een ordinaire scheldpartij :grimacing:

edit: jij ook fijn weekend! :+1:

1 like

Ze zijn erg slecht in het up to date houden van de bezorgstatus…

Al eens eerder een pakketje mogen ontvangen terwijl hij op de bezorgstatus nog op sorteercentrum stond.

1 like

Ben toch wel benieuwd wat je hebt gekocht. :sunglasses:

Pakketjes naar abu dhabi duren ook vaak meer dan een maand. Heel wisselend. Ik zou me nog geen zorgen maken. :slight_smile:

Het hangt er helemaal vanaf met welke kouriers dienst en service hij verzonden is. Dan heb je nog te maken met inklaring bij de douane op punt van hinnenkomst in Europa. In dit geval Amsterdam. Dit kan echt wel enige tijd duren. Totaal een maand transit tijd is echt niet vreemd. Gewoon een beetje geduld hebben

Wat mij betreft was het geen pakje maar een brief, die werd op 29/12 gepost in Rotterdam, aangekomen 23/1/17. Zo een tijd om die hier in Luik te krijgen…
Europa 21ste eeuw…

2 likes

In 2007 had ik via eBay een dure muziekdoos van een antiekwinkel in New York gekocht. Verzending met USPS. Volgens Track & Trace was die binnen enkele dagen in Amsterdam (Customs). En toen maar wachten. Inmiddels bij verkoper gegevens opgevraagd of het correct geadresseerd was, wat ook het geval bleek.

Na 2 weken ben ik op zoek gegaan wie de inklaring dan deed. Dit bleek PostNL te zijn. Met heel veel moeite een telefoonnummer kunnen achterhalen en iemand aan de lijn gekregen. Daarbij bleek dat ze een factuur wilden om mee aan te bieden bij inklaring. Daartoe hadden ze al 2 x een brief gestuurd. Die bewuste brieven waren naar een heel ander persoon met een ander adres gestuurd. Goh, vreemd dat ze geen reactie kregen…

Dankzij mijn telefoontje uiteindelijk nog goed gekomen, maar als het aan PostNL had gelegen was het retour New York gegaan. En daar mag je dan nog € 17,50 voor aftikken, voor die geweldige service.
Ik heb ook nooit begrepen hoe ze bij de naam en adres zijn gekomen van de onbekende aan wie de brieven waren verstuurd…kwam totaal niet voor op mijn pakket.

Nederland wordt steeds slimmer. Vast wel, maar die werken niet bij PostNL!

In jouw geval: mocht het je echt te gortig worden, zou ik proberen te achterhalen wie verantwoordelijk is voor de inklaring. En proberen aan contactgegevens te komen.

1 like

Mijn horloge uit Rusland ging snel door Rusland heen. Maar bleef ook enkele dagen in 'niemandsland hangen" Kwam allemaal goed. Ik meen circa 2,5 week onderweg geweest. Ik zou me nog geen zorgen maken.

Je kan PostNL eens bellen of het pakket al bij de douane ligt. Tracking hoeft inderdaad niet erg accuraat te zijn.

Soms kan je ook via https://www.internationalparceltracking.com nog wat zien, als hij al bekend is bij PostNL. Je kan gewoon de tracking code gebruiken die je hebt ontvangen.

En soms heb je gewoon onverklaarbare vertragingen. Tijdje terug 6 weken gewacht op een pakketje uit de VS, dat 5 weken op ‘Departed’ heeft gestaan, maar toen wel is aangekomen. Anderzijds kan een pakje ook verdwijnen, maar anno 2017 gebeurd dat een heel stuk minder dan vroeger, gelukkig!

Vorig jaar een horloge besteld in China.
Was zes (6) weken onderweg.
Geduld dus.

Het kan erg vreemd gaan allemaal.
Ik heb zelfs pakketjes van de zelfde verkoper die elkaar op de track n trace inhalen.

Ik ben ook wel benieuwd wat ik gekocht heb. Vooralsnog blijft het nog bij een illusie!

Wanneer de illusie werkelijkheid wordt zou er een Suunto Core Yellow/Black op de mat moeten liggen. Ooit eens aan een welbekende flipperaar gekocht en zoals bij velen onder ons komt ‘berouw na de zonde’ :wink:

Maar ik houdt hoop, misschien komt 'ie deze week wel , of volgende week, of …

1 like