Hoe lees je hiervan de tijd af? Deel 3

Geïnspireerd door de twee topics van Marnix, hier een derde.

De Haldimann H8, ook wel Flying Sculptura genoemd.

Alleen een tourbillon in het midden, maar geen wijzers. Een interessant artikel over dit horloge en zijn bouwer:http://www.vblank.ch/articles/haldimann/index-2-e.html

Groeten,

Martin

Ontegenzeglijk een fraaie tourbillon in technische zin.
Er moet alleen nog een uurwerk omheen gebouwd worden om het tot een horloge te laten promoveren.(:smiley:

Sparks Schreef:

Ontegenzeglijk een fraaie tourbillon in technische
zin.
Er moet alleen nog een uurwerk omheen gebouwd
worden om het tot een horloge te laten promoveren.

Hij had al een versie met wijzers. Deze is speciaal gemaakt zonder, als ‘object’…

Groeten,

Martin

Euhm… in je hoofd?
00:00, 00:01, 00:02…

Wel grappig zeg!

Doet me denken aan de centre tourbillon van Omega.

Vind 't enerzijds wel begrijpelijk dat 't nu echt een kunstwerkje is geworden, maar aan de andere kant erg jammer dat je de tijd er niet meer van kunt aflezen.

Als ie op de achterzijde wijzers had geplaatst, zou 't weer z’n puurheid verliezen. Zit je de hele tijd 't horloge af te doen, om toch te kunnen zien hoe laat 't is. (Voor de mensen zonder mobieltje;))

Mijn opmerking was als geintje bedoeld. Had er daarom beter een smiley bij kunnen plaatsen. Doe ik alsnog.
De versies met wijzers had ik ook al gezien.
Wel een knap stuk werk moet ik zeggen.
Zo is de techniek in al zijn glorie zichtbaar.

M.v.g.
Flip.

Heel erg mooi, ondanks dat je de tijd er niet op kan zien. Ook wel lekker ontspannend natuurlijk, haha! Ik kan de kunstzinnige waarde ervan wel inzien, ik vind het ook wel iets hebben.

Ach joh, mooi excuus om een tweede horloge te dragen voor de tijd :smiley: