Hoe lume pip te fixeren in vintage duiker

Recentelijk heb ik een 6309 op de kop getikt in originele staat. Geweldig natuurlijk! Ook het glaasje van de lumepip is nog aanwezig, maar wel los :grin:

Mijn vraag is nu: Hoe zetten we dit glaasje weer vast? Vol kitten met epoxy hars? Luminiscent materiaal eroverheen smeren? Of iets anders?

Hier iig een plaatje van de pip

Is het niet zo dat je de bezel er af moet halen en de lume pip er van de achterkant in moet zetten?

1 like

Correct, inderdaad de bezel eraf, zorgen dat je balletje en veertje niet door de kamer springen, en dan fixeren. Maar de vraag is hoe.

1 like

Alweer een tijdje geleden, maar ik heb nog altijd geen antwoord. Wie o wie kan mij helpen?

oja, en een plaatje natuurlijk :smiley:

De bezel moet er iig af.
De inlay moet ook verwijderd worden
anders kom je niet bij de pip.
Een lastig klusje, maar met een scherp mesje wel te doen.
Je werkt dan van af de achterkant van de bezel.
Maar wees voorzichtig want het aluminium van de inlay is zo verbogen.
Een ingreep niet helemaal zonder risico dus.

Grt.

Volgens mij kan het zonder de inlay te verwijderen. Ik heb het glaasje al eruit gehaald en met een stukje tape teruggezet als tijdelijke oplossing. Mij vraag is hoe je het glaasje permanent fixeert. Doe je dat met lijm, hars of met lumeverf? Of misschien iets heel anders.

Heel klein drupje seconden lijm
met een speld of tandenstoker aanbrengen.

1 like

Top, maar slaat het glaasje daar niet wit van uit?

En hoe kan ik het beste een beetje kleur aanbrengen? Gewoon wat lume achter het glaasje druppelen?

Het glaasje is van Hardlex, dit hoort niet uit te slaan met een klein tipje seconden lijm.
idd wat lume achter het glaasje aanbrengen, maar niet te veel, het blijft een vintage natuurlijk.

1 like

Top! Gaan we dat proberen :smiley:

Vraag 2: waar vind ik een kleine hoeveelheid wabisabi-lume? Ik ga uiteraard niet voor monster waardes qua lichtgevendheid, eigenlijk gaat het me alleen om de juiste kleur. Beetje lume is mooi meegenomen.

Lume verf kan ik je helaas niet aan helpen.
Wel weet ik dat forumlid Ariekabaalstra er aardig wat
van heeft staan.
Wellicht kun je hem even een PB sturen.

Grt.

1 like