Deze vraag zal vast al wel vaker gesteld zijn maar kon er zo snel niets over vinden via de zoekfunctie.
Er is zoveel moois te koop, in alle prijsklassen. En dat maakt het ook meteen heel moeilijk. Kies je voor een horloge dat eigenlijk al heel lang op lijstje staat maar er door de prijs niet makkelijk komt of ga je dan voor die 4,5 of 6 andere horloges die je voor die prijs (laten we zeggen + € 1.500) ook kunt kopen.
Oorspronkelijk wou ik ook enkel horloges kopen die niet meer dan €400 kosten.
Mijn vader vond het ok dat ik geld uitgaf aan horloges, maar hij was wel van mening dat dat dan meer high-end horloge waren.
Omdat er zoveel moois te koop is moet je vooral niet te snel handelen. Ga rustig een paar juweliers af en orienteer je. Het is natuurlijk wel handig als je een budgetdoelstelling hebt… Anders raak je verdwaald. Zoek goed op internet naar wat je mooi vind. Bekijk deze daarna nog eens bij een juwelier. Pas daarna moet je wat gaan aanschaffen…
Bij mij heeft de keuze uiteindelijk 2 jaar geduurd. Toen is het uiteindelijk wel degene geworden die ik in het begin al erg mooi vond, dus wat betreft kan je ook gewoon de eerste die je mooi vind kopen…
Meestal is 't sparen om naar een doel toe te
werken.
Soms komt er iets op je pad dat je andere plannen
in de ijskast zet.
Zoals bij mij die Movado
Dat kan ik me goed voorstellen
Ik denk dat het met vintage bijna altijd het geval is (tenminste bij mij).
Probleem is dat het vaak eenmalige aanbiedingen zijn die op je pad komen.
Wanneer er dan een klik is met het horloge dan is het erg moeilijk om jezelf te bedwingen heb ik bij mezelf gemerkt.
Gelukkig gaat het bij mij nooit over erg grote bedragen, die komen meestal later als ik een service uit laat voeren en er vaak meer moet gebeuren dan waar ik op had gerekend.
ik koop niet zo vaak een horloge, maar als ik er een koop is het meestal omdat ik het een mooi model vind, de prijs doet er dan niet zo toe.
maar moet wel binnen de perken blijven natuurlijk.
eerst maakte het ook niet uit welk merk, ik had vanalles.
ik ben in de loop der jaren wel erg kieskeurig geworden, en ben me echt in een merk gaan verdiepen, en dat is seiko,omdat het betaalbaar en kwalitatief een topmerk is.
en met een enorme colectie aan verschillende modellen in verschillende prijsklasse
dus voor ieder zit er wel wat bij arm of rijk.
mvg arie.
Telkens ik een maxima heb koop ik een duur(der)
horloge,
Telkens er een minimum is koop ik een goedkoop
horloge,
De periode kan verschillen. Binnen het half jaar
tot binnen de 2 jaar.
Nou, mijn diagnose is: manisch depressief:#
Ik stel me een beperkt budget en daar moet ik het mee doen.
Dan komen doorgaans goedkope horloges in beeld.
Het leuke is dan om iets te scoren wat toch interessant is, b.v.:
Een heel vroege Poljot met gecalligrafeerde merknaam.
‘Het’ horloge wat Gagarin tijdens de eerste bemande ruimtevlucht droeg.
In mijn ogen kan je het beste doorsparen voor dat ene horloge.
ja kan er toch maar 1 tegelijk dragen.
vandaar ook dat ik zelf aan het verkopen geslagen ben
ik ben er achter gekomen dat het hebben van veel horloges eigenlijk niets toevoegt.
Of je moet een horlogetik hebben natuurlijk,…maar die mis ik nu net geloof ik.
vb mijn vader draagt al sinds 1972 zijn speedy en doet er alles mee… Als ik die klok nu in mijn handen heb denk ik … ja dit is echt mooi, dat ding heeft geleefd en dat zie je.
meer heb je niet nodig
Less is more
Groeten
Marijn