Hout in een horloge. Ik gruwel ervan. Echter: dit is toch wel een schitterend project, zeg! Respect.
Vraag: die hand onder het horloge bij de achtste foto: de verhouding hand / horloge snap ik niet. Wie helpt me?
Heel mooi werk!
Knap dat de wijzerplaten uit hout zo dun gemaakt kunnen worden dat de wijzertjes nog op het urenrad en minutenpijp passen! Ben heel benieuwd naar de volgende projekten.
Tip: op Ebay vind je heel soms nog van die losse wijzerplaat “indices” in diverse uitvoeringen, chroom, goud lume enz.
Wow, gaaf! Ik zou hem guaw posten op de HMT watchcollectors (of een dergelijke naam) groep op facebook als ik jou was, gaan al die Indiase verzamelaars helemaal los op, leuk!
Nee
Het wortelfineer is 50 jaar oud en totaal uitgedroogd dat gaat niet meer werken.
Het coromandelhout (Ebben)is heel compact van nerf en ook weer kurkdroog.
Echter zie ik wat waar ik niet blij mee ben.
Bij de stalen Hmt zie ik wat pluisjes bij het merk zitten (zag ik hier niet) en die moeten wel weg,want dat is op foto’s geen gezicht en getuigd ook niet echt van vakmanschap zeg maar.
Dus die kan je retour zenden zodat ik dat kan fixen.
Die sloop ik inderdaad ook altijd van de wijzerplaten af en hergebruik deze. (soms wel pielen)
Ik zal eens op ebay kijken ,want soms verlies ik er wel eens één of twee