Hallo lieden,
Ik sta op het punt een Seiko skx007 aan te schaffen, en zie allerlei prachtige modding versies tegen.
Nou vraag ik me af hoe moeilijk het is om dit zelf te doen. Als je het juiste gereedschap hebt, hoe moeilijk is het dan eigenlijk? En welk gereedschap heb je er voor nodig (zie allerlei toolboxen tekoop staan voor horloges). Wie heeft hier ervaring mee? Ik dus niet, maar het lijkt me wel mooi om.te doen 
Gegroet!
Elmar
Zonde van een icoon… Ik zou beginnen op een invicta ofzo 
1 like
Mij ook, helaas kan ik geen wijzers zetten, daarom laat ik dat soort dingen dan meestal maar doen. Deze OM begon als een gewone goed gebruikte van dit forum, waar de verf en lumepip al echter uit de lunette weg waren. Ik heb hem laten stralen inclusief een bijpassende band door iemand op dit forum (Ik heb beloofd z’n naam niet te vertellen), heb vervolgens de lunette laten herstellen (die moest los bijgeleverd worden uiteraard) en uiteindelijk zelf de band opgezet en het verfwerk gedaan. Al met al ben ik heel blij met het resultaat en het horloge is uniek, want toch weer anders die welke mod dan ook.
https://lh3.googleusercontent.com/-A-LD52aV2fs/VpZdoi0NMhI/AAAAAAAAGP0/ZnTLy1gDuLY-yAL0r21Y7Hf9LM5UdmuzgCCo/s576/SEIKO-SKX781_bead_blasted-1.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-rrht18-Tro4/VpjuoMtsw4I/AAAAAAAAGSg/ZiFmfTTSBg8fnXWSCUV2SzN4nUaRXo0CQCCo/s720/SEIKO-SKX781_bead_blasted-5.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-RZOKCUdbCr0/VpZdmycrD9I/AAAAAAAAGPs/0Wr0tu0ESygMQCMz27a-yI-Tfk5nLLFmwCCo/s576/SEIKO-SKX781_bead_blasted-2.JPG
3 likes
Het plaatsen van de wijzers is een uiterst secuur werkje dat alleen met een echte wijzerplaats-set gedaan kan worden. Ook moet je goed weten wat je doet, i.v.m. de wijzerspeling, het juiste verspringen van de dag en datum, de horizontale vlakheid t.o.v. elkaar. Het afnemen kan ook alleen met de juiste (Presto) tools - vergeet niet de wp te beschermen tegen het tooltje zelf! Je ziet alles op de wp, en de krasjes gaan nooit meer weg.
Die toolboxen bevatten vaak gruwelijke kwaliteit spullen. Maar OK, ik werk met profi-spul en ben dus verwend…
1 like
Grappig, de man die mijn modding/reparaties doet, heet ook Peter. 
1 like
Zit-ie in Haarlem en begint z’n achternaam met een K…? Daar heb ik nog een tijdje gewerkt… …maar hem zie ik niet zo gauw Seiko’s modden. 
Nee, oosten van het land, ach, populaire naam! 
Ziet er idd super uit James T!!!
Tja Jeffrey, enerzijds heb je natuurlijk gelijk. Een icoon moet je in zijn waarde laten. Maar ik heb toch wel een aantal mods gezien die hem anderzijds naar mijn mening wel verfraaien.
Zoals deze Skx007 pmmm:
Maar als ik het zo hoor, is het laten doen wellicht ook een optie 
Vraag me af of het prijzig is.
Grtz.
Ik raad je aan eerst te oefenen met een paar Vostok horloges. Die zijn van goede kwaliteit en er zijn veel onderdelen beschikbaar, voor weinig geld. Gaat het mis is het eenvoudig op te lossen.
een wijzerafnemer is wel belangrijk en een kastopener ook. Maar wijzers zetten dat doe ik bij voorkeur met een stevige plastic pincet. Is voor mij prettiger dan een normale wijzerzetter.
Ik kan het je wel leren, kom eens langs voor een workshop Vostok-modden.
Andere horloges kan ook natuurlijk.
1 like
Goedemorgen Vouwfietser,
Dat is wel een goed idee. Leren van iemand die de kennis al eigen is, is beter dan het wiel zelf opnieuw uitvinden .
Als ik daadwerkelijk een poging ga wagen op moddings gebied klop ik wellicht eerst nog even bij jouw aan.