Hoe nauwkeurig is de Orange

met het meest eenvoudige Sea-Gull uurwerkje.
Afgelopen zondag op de beurs onderstaande Orange gekocht, ook uit nieuwsgierigheid naar de prestaties v/h uurwerkje, ik denk dat meer “merken” aangewezen zullen zijn op andere uurwerken dan ETA gezien hun beperkingen in levering aan derden.
Ik heb het horloge gelijkgezet met de internet atoomklok en hij loopt nu 20 seconden voor na dagelijks (ook 's nachts)het horloge te hebben gedragen. Dat is 4 seconden per dag, niet slecht mi.i.

En het ziet er nog strak uit ook (tu)

Dat uurwerk is dat een ETA 2824-2 maar dan gemaakt door Sea-Gull? Het ziet er precies hetzelfde uit!
ETA:

Sea-Gull

Mooi dat hij zo goed loopt! Het is trouwens niet het meest eenvoudige SeaGull Werkje, maar juist een van de beste ongecompliceerde automaten van hun, de st21. Dit is een drop-in replacement voor een eta2824 (afmetingen en wijzerassen zijn compatible), ook 28800 BPM, en kwalitatief net zo goed als de standard grade ETA.

Groeten,

Martin

Ah vandaar :wink:

Ziet er zelfs minstens net zo goed uit als mijn standaard ETA. Die heeft trouwens de neiging om in de min te kopen…

zeker niet slecht voor dit Azimatisch uurwerk(tu)

gr Ron

Vergeet niet dat ik contakt heb met de eigenaar van Orange. Deze vriendelijke Australier heeft zijn bedrijf moeten aanpassen dwz dat hij geen Orange mocht heten van …ehm Ornage ne nu gaat hij verder onder de naam OWC.
Hij is recentelijk verhuisd dus nog volop in de rommel. Geen gunstige tijd om een inkoopactie te starten.
Er komt ook een nieuw model uit, een 44mm Sub.
Gezien de vele positieve reactiues op diverse Fora lijkt het me een goede zaak om het contakt met Down Under even warm te houden want Dhr Fock(zo heet hij echt) wil wel met ons in zee.
Ben benieuwd wat Leenv van de afwerking vindt van deze Australier met Nederlandse Roots?

Klopt niet het eenvoudigste Sea-Gull uurwerk maar de eenvoudigste die Orange levert.

MartinB Schreef:

Mooi dat hij zo goed loopt! Het is trouwens niet
het meest eenvoudige SeaGull Werkje, maar juist
een van de beste ongecompliceerde automaten van
hun, de st21. Dit is een drop-in replacement voor
een eta2824 (afmetingen en wijzerassen zijn
compatible), ook 28800 BPM, en kwalitatief net zo
goed als de standard grade ETA.

Groeten,

Martin

De afwerking is prima, draagt comfortabel, band dik in orde. Enige minpuntje vind ik de wat “vaag” aanvoelende kroon bij het gelijkzetten (nu pas 1 keer gedaan zondag j.l) vind je wat lastig het de goede stand. Ik denk dat het komt doordat er misschien normaal een datum stand is die nu ongebruikt is.

Zeker niet slecht, maar ik kijk meestal per maand. Als ie het zo volhoudt, vind ik 2 minuten per maand supernetjes!