Hoe nauwkeurig is een Citizen NY0040?

Tijdje geleden een Citizen NY0040 aangeschaft en het valt me op day deze na wat dagen achter loopt.
Iemand hier ervaring mee?

2 likes

Nou. Vertel eens wat meer over dit horloge.

Is het oud en veel gebruikt? Maar het uurwerk is betrouwbaar. Maar geen quartz hé.

Misschien is service nodig, of gewoon wat na-regelen.

1 like

Mijne loopt redelijk goed, in die prijsklasse is het wat geluk hebben met hoe accuraat ze zijn. Zoals gezegd, wat naregelen.

Het gaat hier om een nieuw horloge.
Heb er nog niet veel ervaring mee dus vandaar .
Dat na-regelen is dat zelf te doen met wat try and error pogingen of moet dat anders?

Nieuw horloge moet nog wat in lopen. Gewoon dragen. En hou eens een paar dagen bij. Even in de ochtend en avond vergelijken met de zelfde quartz klok.

Hoevéél loopt het achter per 24 uur? Hoeveel uur heb je per dag het gedragen? Hoe nieuw is het horloge? (een halve dag of een half jaar).

Mijne loopt +3.6 s per dag (met Toolwatch app gemeten) ik draag mijn horloges wel 24/7.

Wat ik heb begrepen op sommige sites, dat de Citizen NY0040 is een serieus alternative voor de SKX007, zó precise is die.

Is dit binnen fabriek specs?
Zo ja, dan is er niets aan de hand.
Je zou het uurwerk evt. nog kunnen laten
afregelen en desnoods is in de plus laten zetten.
Maar als de afwijking niet te groot is zou ik hem
lekker dicht laten.

1 like

Ik heb 'm nogmaals goed gezet en nu eerst maar even precies meten hoeveel die achter gaat lopen.
Bedankt voor de vele tips.
Nog wel even een james bond nato strap besteld als alternatief voor de rubberen band :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes