Misschien rare vraag, maar hoe heet dit type band precies, ALS het al een aparte aanduiding heeft?
Lange end schuift middels vouwsluiting onder korte end en er zijn dus geen ‘bandgeleiders’ of hoe dit ook moge heten (weg snijden/knippen van die geleiders bij een gewoon bandje is erg lelijk)
Ik zou wel gaatjes in het lange end willen/nodig hebben. Maar als ik zo’n soort band zoek, waar moet ik dan op zoeken?
Het is niet helemaal duidelijk wat je precies zoekt. Dit is een vouwsluiting met klemsysteem, geen gaatjes nodig. Je kunt wel gewoon de lengte afstellen. Ook een band mét gaatjes kan in deze sluiting, hij klemt gewoon zonder een pen in de gaatjes te hebben.
Zie hier, met beetje southern accent: https://www.youtube.com/watch?v=45rPWN77pKg
Veel vouwsluitingen maken juist wél gebruik van gaatjes.
Ik doel dus op zo’n ‘Omega-type’ sluiting als in de foto hierboven. Wel de vouw eronder dus, waardoor je die pandgeleiders niet moet hebben, maar ook gaatjes voor de lengte in plaats van een ‘klem’.
Een fold-under claps dus, zoals astonmartin laat zien. DAT is precies wat ik bedoel. Dan zal de naam van zo’n band ongetwijfeld zijn: ‘band voor fold-under clasp’… … toch?
Band en sluiting op mijn TH F1. Band zonder gaten, sluiting zit aan de ene kant met een pushpin en aan de andere kant klemt hij om de band. Heerlijk om te dragen en traploos verstellen.