Hoe noem je dit type band ?

Misschien rare vraag, maar hoe heet dit type band precies, ALS het al een aparte aanduiding heeft?

Lange end schuift middels vouwsluiting onder korte end en er zijn dus geen ‘bandgeleiders’ of hoe dit ook moge heten (weg snijden/knippen van die geleiders bij een gewoon bandje is erg lelijk)

Ik zou wel gaatjes in het lange end willen/nodig hebben. Maar als ik zo’n soort band zoek, waar moet ik dan op zoeken?

Weet niet of er een aparte naam voor is. De sluiting wordt ook wel Omega folding clasp genoemd. Variant hierop is de versie van Tag Heuer

Het is niet helemaal duidelijk wat je precies zoekt. Dit is een vouwsluiting met klemsysteem, geen gaatjes nodig. Je kunt wel gewoon de lengte afstellen. Ook een band mét gaatjes kan in deze sluiting, hij klemt gewoon zonder een pen in de gaatjes te hebben.
Zie hier, met beetje southern accent:
https://www.youtube.com/watch?v=45rPWN77pKg
Veel vouwsluitingen maken juist wél gebruik van gaatjes.

Ik dacht dat de Omega sluiting juist wel een “gaatjes pin” had, hier een Omega style sluiting:
https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/3X/2/a/2abdcdcc047557e71a793cfe6f991e1b79c7cbd6.JPG

Als je een band met gaatjes acceptabel vind, heb je wel véél meer keus.

De sluiting heet dacht ik vlindersluiting

Nee zeker niet, dan vouwen 2 delen naar het midden

Blinde vouwsluiting ?

Het zou een costum made vouwsluiting kunnen zijn, dus maar één gaatje nodig.

Fold under clasp

Fold over clasp

1 like

Ik doel dus op zo’n ‘Omega-type’ sluiting als in de foto hierboven. Wel de vouw eronder dus, waardoor je die pandgeleiders niet moet hebben, maar ook gaatjes voor de lengte in plaats van een ‘klem’.

Een fold-under claps dus, zoals astonmartin laat zien. DAT is precies wat ik bedoel. Dan zal de naam van zo’n band ongetwijfeld zijn: ‘band voor fold-under clasp’… :slight_smile: … toch?

En dan de Tag Heuer variant met de klem, zonder gaatjes of de Omega variant met gaatjes :grinning:

Denk toch echt, dat het een imitatie Breitling is :sunglasses:

Dat heet een boyband.

Nee, het is een josti band

1 like

Band en sluiting op mijn TH F1. Band zonder gaten, sluiting zit aan de ene kant met een pushpin en aan de andere kant klemt hij om de band. Heerlijk om te dragen en traploos verstellen.

Groeten
Rutger

Klinkt goed. Kan je aan beide zijden verstellen?

Nee, alleen aan de zijde waar de sluiting klemt.

Groeten
Rutger

Nope, fout. Deze sluiting is een generieke versie van de bekende Breitling vouwsluiting.

Vandaar de toevoeging ook…

Iemand een idee waar je een goede universele fold-under vouwsluiting kunt kopen?

Rios heeft goede, ik had er een van uhrbandcenter oid. Alixpress heeft ze ook