Hoe oud en wat is de waarde van dit zakhorloge?

Vroeger…lang geleden namen mensen nog wel eens de moeite zich voor te stellen. Dat soort elementaire beleefdheid is iets waar we hier toch wel prijs op stellen.

4 likes

Excuus! Mijn naam is Paul. Mijn oma is benieuwd hij oud het horloge is. Deze is van haar overleden man.

Beste Paul,

welkom, maar dit is een horlogeliefhebbers forum, geen taxatie forum. Je bent uiteraard van harte welkom hier, maar het is gebruikelijk om iets meer over jezelf en (de herkomst etc) van het horloge te vertellen dan zomaar een vraag naar de waarde etc erin te knallen.

btw, ik gok rond 1900, waarde geen idee maar dat valt bij zakhorloges vaak vies tegen helaas.

1 like

Het horloge heeft de vader van opa in 1916 gekregen

We willen hem overgens niet verkopen

tja wellicht kan @koen hier nog meer over zeggen?

Opa heeft hem van zijn vader in 1916 gekregen

Hallo,

datering van het horloge(1916) klopt enigszins, alhoewel ik het iets eerder zou dateren. Maargoed, het zou nog steeds kunnen.
het was destijds een matig horloge, niet zo nauwkeurig en kwalitatief niet zo hoogwaardig. Het horloge is waarschijnlijk vervaardigd in Frankrijk.

Afgaande op de foto’s lijkt het horloge van goud gemaakt te zijn. waarschijnlijk 18 karaats goud. Indien de kast toch een zilveren kleur heeft is het 0.800 zilver.

Zowel het horloge zijn niet veel meer waard dat de waarde van het edelmetaal( goud) wat erin verwerkt zit, als het zilver is is de waarde wel wat meer dat enkel de metaalwaarde. De waarde is ongeveer 150-200 euro als het goud is, en 30-40 euro als het zilver is, exclusief de ketting. De ketting is zijn gewicht in goud waard als het goud is, oftewel, de metaalwaarde. Als het verguld of zilver is, zal de waarde ongeveer 20 euro zijn.

Met vriendelijke groet,
Koen

2 likes

Hartelijk dank voor de info. Grt Paul