Hallo,
Ik heb een oud horloge van mijn opa en ben benieuwd hoe dit horloge is en/of het nog enige waarde heeft.
Gaat om een Sandoz 17 Jewels Incabloc. Code achterop 782 x 57!
Meeste horloges van Sandoz zijn niet veel meer waard dan ā¬30
Je foto doet het niet
Probeer nog een keer een foto te plaatsen.
Hoi Jeroen, welkom op ons mooie Forum.
De financiƫle waarde is vrijwel niets, vrees ik.
Bewaar het als herinnering aan je opa.
Hebben jullie enig idee hoe oud dit horloge is?
Hoi Jeroen, welkom hier.
De fotoās dienen iets beter qua resolutie te zijn, de tekst op de achterdeksel us nu moeilijk leesbaar.
Ook zou het helpen als er een foto van het uurwerk in de kast gemaakt kan worden.
Daarmee is het horloge wellicht iets makkelijker te dateren.
Ik vind het een heel leuk horloge, met een mooie wijzerplaat. Gezien het design van de wijzerplaat zal het uit de jaren '60 zijn. De waarde is niet heel hoog, een paar tientjes.
Op het achterdeksel staat āstainless steel backā, dat betekent dat het kastje verchroomd is.
Hoi Jeroen,
Zoals je al begrepen zult hebben is de financiƫle waarde vaan het horloge van je opa niet zo hoog. Het zal eind jaren 50 begin jaren 60 zijn, denk ik. Waarschijnlijk was het zijn werkhorloge en daardoor zit het plexiglaasje vol krassen. Wanneer je dat laat polijsten of er een nieuw glaasje op zet, ziet het horloge er meteen een stuk beter uit. Als je het zou willen dragen, kun je vragen of er op het forum iemand is die het voor een nette prijs wil servicen (schoonmaken en oliƫn). En heb je een mooi aandenken.
Succes!