Hoe oud is/zijn je horloges gemiddeld?

• <1 jaar
  • 1-3 jaar
  • 3-5 jaar
  • 5-10 jaar
  • 10-15 jaar
  • 15-20 jaar
  • 20-25 jaar
  • 25-35 jaar
  • 35-50 jaar
  • 50+ jaar

0 stemmers

Hoe oud zijn jullie horloges eigenlijk. Ik merk dat ik voor mijn gevoel weinig met vintage heb (want te klein om mijn lompe polsen), maar dat mijn gemiddelde veel hoger ligt dan ik eigenlijk dacht. Ruim 15 jaar even snel gerekend. Een paar uitschieters, maar dat maakt niet zo bizar veel uit in het gemiddelde.

Hoe zit dat bij jullie?

1 like

Gemiddelde leeftijd is leuk maar zegt weinig.
Gemiddeld komen ze bij mij uit de jaren ‘80.
Maar van de 20 komt er maar 1 uit die periode.

Je kunt verdrinken in een plas die gemiddeld 1cm diep is :grin:

8 likes

Mijn horloges zijn 5-10 jaar oud, maar dat is omdat ik ze indertijd nieuw heb gekocht.

1 like

Meeste van mijn horloges zijn uit de jaren 50/60.

Maar je hebt ook een aantal moderne horloges, dan komt het gemiddelde eerder uit op 50-35 jaar of 35-25

Precies. Mediaan willen we. Stelletje statistische amateurs. :joy:

Wat is deze?

4 likes

Omdat ik twee vintage Omega’s van 60 jaar en een van 40 jaar oud heb, gaat de gemiddelde leeftijd enorm omhoog. De anderen zijn maar een à twee jaar oud.

Met een spreiding tussen 1947 en 2018 en 15 horloges zegt de uitkomst niets :joy:

1 like

Je hoort het @pverstraten, flikker die poll maar weg. :joy:

Ik kan het gemiddelde niet makkelijk uitrekenen, teveel klokjes :sweat_smile:

Sommige vintage horloges (erfstukken, niet bijzonder maar toch) zijn ouder dan ikzelf.
Lastig om die leeftjden in een gemiddelde te verwerken, ook een beetje zinloos eigenlijk.

Misschien wel leuk om in categorien in te delen.

image

4 likes

Hoe lang duurt dat filmpje?

3 likes

Ik heb er eentje van 80jaar oud, eentje van 40jaar oud, eentje van 39jaar oud en eentje van 22jaar oud.

De rest is nieuw gekocht maar bovenstaande jaren trekken het gemiddelde flink omlaag.
Ben pas 2,5 a 3 jaar horloge dragend en heb nu.

In totaal heb ik er 19

1 like

Wilde dit net typen. Geen gaussiaanse verdeling te verwachten, dus mediaan beter… :joy: Tot zover mijn nog parate statistische kennis (ondanks vele cursussen en wetenschappelijke verhandelingen)

Mediaan bij mij: 1999 (bouwjaar dan he, reken zelf maar de leeftijd uit svp)

2 likes

Ik ben nu 23 minuten aan het kijken maar de speeltuin draait nu om hem heen. Erg gaaf

5 likes

Ja maar ik heb ook een aantal uit de jaren 30 of ouder.

Geen f’ing flauw idee.

Cool, dan kijk ik nog even door :see_no_evil:

1 like

bij mij is het zo wat fifti / fifti
de vintage zijn zo wat van de jaren zestig en de rest van de laatste twee jaar.
met deze combinatie ben ik zeer tevreden, zo heb ik tijden dat ik graag vintage draag en andere tijden modern.
best wel leuk zo :sunglasses: